www.khabarrazmavar.ir

ناکامی دوبله جودو؛ هم فنی، هم اخلاقی

شناسه خبر : ۱۶:۱۶ 1401/05/29

رسوایی در قونیه؛ جودوکاران با صندلی، بشقاب و چنگال به جان هم افتادند

پازل ناکامی مطلق جودوی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با درگیری ورزشکاران کامل شد

جودکاران ایرانی، چهره‌های ناکام کاروان اعزامی ایران بودند و در میان عملکرد موفق و کسب مدال‌های رنگارنگ رشته‌هایی مانند وزنه‌برداری و کشتی، دست خالی به کشور بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، شکست جودوی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی محدود به تاتامی نبود و جودوکاران کشورمان، اخلاق را هم باختند.

جودوی ایران از سال 2019 به مدت چهار سال محروم شده و صدور مجوز شرکت در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از سوی فدراسیون جهانی می‌توانست فرصتی برای جودوکاران کشورمان باشد تا بعد از مدت‌ها خودی نشان دهند، اما اتفاقات رخ داده در قونیه شکستی تمام‌عیار برای جودو رقم زد؛ شکستی که حواشی آن به بیرون تشک و خارج از مسابقات نیز کشیده شد.  فدراسیون جودو که برای این مسابقات و حضور در ایونتی بین‌المللی بعد از سه سال حسابی سر و صدا به راه انداخت، در عمل ناکام محض بود.

نکته قابل تأمل اینجاست که نه‌تنها قدرت‌های جودو مانند ژاپن، فرانسه و آلمان به دلیل انحصار حضور کشورهای اسلامی در بازی‌های قونیه، امکان شرکت در مسابقات را نداشتند، بلکه ازبکستان و جمهوری آذربایجان نیز به نفرات اصلی خود استراحت داده و ترکیبی جوان را برای تجربه‌اندوزی روانه ترکیه کردند؛ با این وجود کاروان ایران از کسب حتی یک مدال عاجز ماند تا مشخص شود فدراسیون جودو هیچ برنامه‌ای برای آماده نگه داشتن تیم در دوران تعلیق نداشته است.

اسفبارتر اینکه این ناکامی تمام‌عیار به بیرون از تشک سالن و مسابقات نیز کشیده شد تا جودو هم مسابقات را ببازد و هم اخلاق را. درگیری زشت و حیرت انگیز جودوکاران در سالن غذاخوری مسابقات، اتفاقی بود که کل بازی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

بر اساس اعلام منابع فراوانی که در دهکده مسابقات حضور داشتند، برخی از جودوکاران ایران در سالن غذاخوری دهکده با یکدیگر درگیری فیزیکی شدیدی پیدا کردند. ظاهرا دو جودوکار تیم ملی ابتدا با یکدیگر به صورت لفظی مشاجره می‌کنند و در ادامه درگیری فیزیکی میان آنها به جایی می‌رسد که در مقابل نگاه بهت‌زده ورزشکاران خارجی، با صندلی و دیگر وسایل سالن غذاخوری از جمله قاشق، چنگال و بشقاب به جان هم می‌افتند!

شدت درگیری تا حدی بود که افراد حاضر در درگیری صدمه دیدند شدند. دست یکی از ملی‌پوشان نیز دچار پارگی شد و دست او توسط پزشک کاروان چند بخیه خورد.

همچنین هنگام پرواز تیم ملی جودو به قونیه نیز مشاجره لفظی میان برخی از آنها با مأموران فرودگاه امام خمینی (ره) رخ داد که در نهایت با وساطت سایر اعضای کاروان موضوع ختم به خیر شد.

باید دید واکنش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نسبت به این اتفاقات که چهره و اعتبار ورزش ایران را خدشه‌دار می‌کند، چه خواهد بود.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید