www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۳۹ 1396/08/29

رستگاری جودو با دو برنز در تاتامی روتردام ! شروع امیدوارکننده محجوب بعد از ۱۹ ماه دوری

مسابقات گرندپری هلند طی ۳ روز برگزار شد و در نهایت حاصل تلاش۵ نماینده جودو ایران در این پیکارها کسب ۲ مدال برنز بود یکی از این مدال ها را محجوب بعد از ۱۵ ماه دوری از تاتامی کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابت های گرندپری ۲۰۱۷ به میزبانی هلند در حالی آغاز شد که تیم ملی جودو ایران پس از مدت ها ناکامی جواد محجوب را در فهرست نفرات اعزامی خود جای داد و وی با وجود ۱۵ ماه غیبت در تاتامی موفق شد عملکردی بهتر از سایر جودوکاران ایران که پای ثابت اعزام های بین المللی هستند، داشته باشد.
سعید ملایی هم باوجود سطح پایین این پیکارها نتوانست مدالی خوش رنگ تر از برنز کسب کند و به همان مدال همیشگی ای اش قناعت کرد، البته قبل از اعزام زمزمه هایی از آسیب دیدگی جدی او هم شنیده می شد که نمی تواند در عملکردش بی تاثیر باشد.
در پیکارهای هلند ۲۳۱ جودوکار از ۴۳ کشور حضور داشتند و در روز نخست این مسابقات و در بخش مردان جودوکاران اوزان ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم به روی تاتامی رفتند اما محمدرشنونژاد و قاسم نوری زاده نمایندگان کشورمان به ناکامی های سریالی خود ادامه دادند و از دور رقابت ها حذف شدند.

رشنونژاد باز هم در اولین مبارزه حذف شد

در وزن ۶۰- کیلوگرم رقابت های گرندپری هلند ۱۷ جودوکار حضور داشتند که با غیبت نفرات اول تا چهارم رنکنیگ فدراسیون جهانی، محمد رشنونژاد با رنکنیگ۲۷ در سید ۵ قرار گرفت .
وی بعد از یک دور استراحت، برابر «روی کوفیجبرگ» نماینده کشور میزبان با امتیاز وازاری بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت.

رشنونژاد در اواسط این مبارزه روی اجرای فن و بدلکاری رقیب، امتیاز از دست داد و همچون رقابت های برون مرزی قبل وداعی زودهنگام با رقابتها داشت.

نوری زاده در یک قدمی مدال، ناکام ماند

قاسم نوری زاده در وزن ۶۶- کیلوگرم با رنکنیگ ۶۰ در سید ۶ قرار گرفت. در این وزن ۲۲ جودوکار به رقابت پرداختند نماینده کشورمان باوجود عملکردی قابل قبول نتوانست به مدال دست یابد.
وی در دور نخست استراحت کرد ، در دور دوم رودرروی «فیلپ لیون» از آلمان قرار گرفت و او را شکست داد و در ادامه «گانسبک» از بلژیک را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد.
نوری زاده در این مرحله مقابل «یوندانپرینلی» از مغولستان باخت را پذیرفت و به دیدار رده بندی راه یافت.
نوری زاده در دیدار رده بندی با «اسلام خامتوف» از روسیه روبه رو شد اما نتوانست پیروز از تاتامی بیرون بیاید و از دست یابی به مدال بازماند.
نوری زاده هر چند کمتر از سایر جودوکاران در اعزام ها حضور داشته اما در دو اعزام اخیر نشان داده است که شایستگی حضور در فهرست تیم ملی را دارد.

دل خوشی کادر فنی جودو به یک برد فتحی پور !

مهدی فتحی پور در وزن ۷۳- کیلوگرم سومین نماینده جودو ایران بود که در رقابت های گرنداسلم به روی تاتامی رفت.
وی در دور نخست مقابل «یانسیک واندرکولک» از هلند به میدان رفت و این حریف را بعد از ۶ دقیقه مبارزه شکست داد. فتحی پور سپس در مصاف با «نارانکو» از مغولستان نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد و از دور مسابقات حذف شد.
باتوجه به باخت های پی در پی مهدی فتحی پور، کسب حتی یک پیروزی مقابل نماینده میزبان می تواند باعث دلگرمی کادر فنی باشد!

ملایی

سعید ملایی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم کشورمان که همه روی حداقل مدال برنز او در اعزام های برون مرزی حساب می کنند در رقابتهای هلند نیز سنت شکنی نکرد و با کسب سه پیروزی و دو شکست صاحب گردن آویز برنز شد.
وی بعد از استراحت در دور نخست، مقابل «مارتین هو» از پرتغال به پیروزی دست یافت.
ملایی که رنکینگ دو جهان را در اختیار دارد در دومین مبارزه برابر «ماتیاس چیسه» از بلژیک با ضربه فنی بازنده تاتامی را ترک کرد. وی در گروه شانس مجدد ابتدا «رییخاشویلی» از گرجستان را شکست داد و سپس در دیدار رده بندی برابر «فرانک دی وت»، با رنکینگ یک دنیا، دارنده مدال طلای گرنداسلم پاریس و ابوظبی از هلند در ثانیه های پایانی پیروز شد و به مدال برنز رسید.

حذف زودهنگام صفویه از تاتامی روتردام

رامین صفویه جودوکار وزن ۱۰۰- کیلوگرم ایران در دور نخست با «دانیل دیچوف» از بلغارستان به مبارزه پرداخت و با قبول شکست در این مسابقات از دور مسابقات کنار رفت.
در این وزن ۱۴ جودوکار حضور داشتند.
صفویه باوجود درخشش در رده سنی نوجوانان ، در رده بزرگسالان تاکنون نتوانسته است خودی نشان بدهد.

برنز خوش رنگ محجوب پس از ۱۵ ماه دوری!

جواد محجوب در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم، بعد از ۱۵ ماه دوری از تاتامی، در روز پایانی مسابقات گرنداسلم به مصاف رقبای خود رفت.
محجوب در اولین مبارزه خود به مصاف «سیون هیلنی» نماینده آلمان رفت و با شکست نخستین حریف خود به یک چهارم نهایی راه یافت.
وی در دومین دیدار مقابل «روی مییر» نماینده هلند، شکست خورد و به جدول شانس مجدد راه یافت.
نماینده سنگین وزن کشورمان در جدول رده بندی نماینده بلژیک را از پیش رو برداشت.
وی همچنین نماینده اتریش را شکست داد تا به مدال برنز دست یابد.
به نظر می رسد بازگشت محجوب بتواند تا حدودی بار بی مدالی و ناکامی های تیم ملی جودو بزرگسالان را بر دوش بکشد.

محمد منصوری به عنوان سرمربی و محسن ذکریا به عنوان مربی ملی پوشان جودو ایران در این رقابت‌ها همراهی کردند.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.