www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۹:۴۲ 1395/06/27

راه‌اندازی بوکس بانوان/ «بله» وزارت ورزش به خارج و «نه» به داخل!

درحالی که وزیر ورزش در دیدار با رئیس جهانی با راه‌اندازی بوکس بانوان در ایران موافقت کرده بود اما این وزارتخانه هنوز به داخلی ها پاسخ مثبت نداده تا فدراسیون به فکر راه حل دیگری باشد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، شاید بتوان رشته بوکس را یکی از پر فراز و نشیب‌ترین رشته های ورزشی کشور دانست. رشته ای که با بی مهری هایی مواجه شد، به تعطیلی هم رسید اما در ادامه با درایت مسئولان دیر یا زود آغاز به کار کرد.

بدون شک تلاش های رئیس کهنه کار این فدراسیون احمد ناطق نوری در راه اندازی مجدد بوکس و پابرجا نگه داشتن آن غیرقابل چشم پوشی است. ناطق نوری که حتی بی مهری های صدا و سیما در پخش تلویزیونی رقابتهای بوکس را نوعی لجبازی از آنها می داند حالا از مدتها قبل به دنبال راه اندازی بوکس بانوان در کشور است. مطالبه ای که البته با تعدد درخواست بانوان علاقه مند به این رشته صورت می گیرد و در سفر اخیر رئیس فدراسیون جهانی بوکس به ایران نیز یکی از اصلی ترین موضوعات مطرح شده میان «ووی» چینی و فدراسیون بوکس ایران بود.

درست همانجا که «وو» در دیدارش با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان می گوید لطفا بوکس بانوان در ایران را راه بیاندازید وزیر ورزش می پذیرد. این موافقت ضمنی گودرزی مسئولان فدراسیون بوکس را امیدوار می کند که بزودی از معاونت امور بانوان مجوز راه اندازی این رشته در بخش زنان را هم دریافت کنند. اما درخواست فدراسیون بوکس همچنان بی پاسخ مانده است.

علت چه می‌تواند باشد؟ آیا موافقت گودرزی با راه اندازی بوکس بانوان صوری بود و وی تنها به این علت که به مهمان رده بالای خارجی اش نه نگفته باشد با این پیشنهاد موافقت کرده است؟ آیا راه اندازی بوکس بانوان خطرساز است؟ پس چرا ورزش ایران در دیگر رشته های رزمی نماینده بانو دارد و اتفاقا خوش هم می درخشند. مگر در همین المپیک ریو نخستین مدال تاریخ ورزش بانوان در یک رشته رزمی کسب نشد؟

علی دانشمندفر دبیر فدراسیون بوکس در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص اقدامات فدراسیون برای راه اندازی بوکس بانوان گفت: برای اینکه یک رشته ای در فدراسیون فعال شود احتیاج به روندی دارد که خوشبختانه این روند در فدراسیون بوکس طی شد. ما موافقت وزیر ورزش و جوانان را هم گرفتیم. «وو» رییس فدراسیون جهانی بوکس در دیدار با گودرزی از او خواست تا بوکس بانوان در ایران راه اندازی شود و وزیر محترم ورزش هم گفتند اگر زمینه فعالیت در این رشته فراهم باشد آن را راه اندازی کنیم.

معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان پاسخی نمی دهد

دانشمندفر در پاسخ به این سوال که پس از موافقت گودرزی برای راه اندازی بوکس بانوان چه کردید؟ گفت: با خانم شهریان معاونت امور بانوان وزارتخانه مکاتبه کردیم. رونوشتی نیز به دکتر سجادی و آقای گواری زدیم. اهمیت موضوع زیاد است این رشته در بخش بانوان پتانسیل زیادی دارد و خیلی از بانوان علاقه مند به بوکس به هیاتهای استانی و فدراسیون مراجعه می کنند و مدام پیگیر موضوع هستند. اما نمی دانم چرا کار روی هوا مانده است. در سیستم مکاتبات اداری نامه از سوی معاونت امور بانوان دریافت شده اما هنوز که هنوز است پاسخی به آن داده نشده است.

وی افزود: درحالی که رشته های رزمی در بخش بانوان خوش رنگ ترین مدالها را کسب می کنند اما اثری از حمایت از بوکس بانوان نیست. اهمیت ورزش بانوان در حدی است که چه در المپیک و چه پارالمپیک شاهد درخشش بانوان ورزشکار هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که شاید علت مخالفت ها خطرپذیر بودن رشته بوکس برای بانوان است گفت: این ایده منطقی نیست. آسیب پذیری جزوی از ورزش است و در رشته‌های توپ و توری هم آسیب پذیری داریم اما دنیا روی بخش رزمی بانوان حساب ویژه ای باز کرده است.

شهرداری تهران جور وزارت ورزش و جونان را کشید

حالا که پاسخی از وزارت ورزش و جوانان دریافت نکرده اید راهکار چیست؟ دانشمندفر این طور به این سوال پاسخ داد: از طریق آقای رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران که بیشترین مساعدتها را با ما داشته اند قول گرفته ایم تا بوکس بانوان را در این نهاد ورزشی که هم مستقل است و هم بودجه اش از بودجه وزارت ورزش و جوانان بیشتر است راه بیاندازیم. شاید از این طریق وزارت ورزش و جوانان هم متمایل به راه اندازی بوکس در بخش بانوان شود.

وی ادامه داد: فکر می کنم باید بنیان کار را از جایی شروع کنیم و بعد نتیجه به جامعه ورزش کشور نشان می دهد که این بخش نه تنها آسیب پذیر نبوده بلکه ثمربخش نیز بوده است. قطعا اوایل کار با سختی مواجه هستیم اما در ادامه این رشته ورشی در بخش بانوان نیز راه خود را پیدا خواهد کرد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید