www.khabarrazmavar.ir

تکواندوکار ایرانی‌الاصل با پرچم بلژیک به المپیک می‌رود

شناسه خبر : ۱۱:۴۰ 1395/04/29

راحله آسمانی: دوست داشتم برای ایران سهمیه بگیرم اما نشد

راحله آسمانی تکواندوکار ایرانی‌الاصل با پرچم بلژیک راهی المپیک می‌شود. اوکه پیش از این گفته شده بود قرار است زیر پرچم IOC در المپیک حضور داشته باشد گفت: نمی‌خواستم زیر پرچم IOC در المپیک باشم و تمایلم بیشتر به حضور در بلژیک بود. امیدوارم که بتوانم مدال المپیک راکسب کنم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، آسمانی با پیروزی در مسابقات انتخابی المپیک در قاره اروپا در ماه ژانویه، توانست سهمیه المپیک را در وزن 57 – کیلوگرم کسب کند.

آسمانی ورزشکار فنلاندی را در فینال شکست داد و به عنوان یک شرکت کننده زیر پرچم IOC سهمیه کسب کرد اما حالا نام این ورزشکار ایرانی الاصل در بین نمایندگان کشور بلژیک در المپیک ریو دیده می‌شود.

آسمانی خود نیز تمایل به مبارزه برای کشور بلژیک را داشت و حالا او به جای مبارزه در تیم پناهندگان برای کشور بلژیک مبارزه خواهد کرد. در حالی که او قبل از مسابقات ریو نمی‌توانست تابعیت بلژیکی بگیرد باید در این مسابقات زیر پرچم IOC بازی می‌کرد.

آسمانی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری ایسنا در خصوص این اتفاق گفت: کارهای تابعیتم را انجام دادم که بتوانم برای بلژیک مبارزه کنم زیرا نمی‌خواستم زیر پرچم IOC در المپیک باشم و تمایلم بیشتر به حضور در بلژیک بود و امیدوارم که بتوانم مدال بگیرم.

وی افزود: دوست داشتم برای ایران مبارزه کنم و برای ایران سهمیه بگیرم اما بنا به دلایلی نشد و حالا نیز زمان باز کردن مسائل گذشته نیست. به گذشته فکر نمی‌کنم و تمرکزم را روی المپیک گذاشته‌ام تا بهترین نتیجه را بگیرم و خوشبختانه شرایطم نیز خوب است. تلاش زیادی کردم که به سهمیه برسم و سختی‌های زیادی در این راه کشیدم.

آسمانی در وزنی مبارزه می‌کند که کیمیا علیزاده به عنوان نماینده ایران در این وزن المپیکی خواهد بود. آسمانی مدال نقره بازی‌های آسیایی گوانگژو را با تیم ایران در کارنامه دارد.

آخرین اخبار