www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۶:۱۲ 1399/09/25

رئیس فدراسیون جهانی: حذف کاراته از المپیک تصمیم سیاسی بود

رئیس فدراسیون جهانی گفت: بعد از درخشش کاراته در توکیو، مسئولان از حذف این رشته از المپیک افسوس می‌خورند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک همراه با نصرالله سجادی و پیمان فخری در حاشیه سفر به عمان برای حضور در نشست شورای المپیک آسیا، با آنتونیو اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی امیری به گستردگی جامعه کاراته، به قدرت و افتخاراتی که کسب کردند، اشاره کرد و خواستار این شد تا در هیات رئیسه و کمیته های مختلف فدراسیون جهانی کرسی هایی را برای ایران در نظر بگیرند.

آنتونیو اسپینوز ضمن قول همکاری و حمایت از کاراته ایران گفت: قطعا این اتفاق می افتد. در اولین فرصت چندین داور مطرح ایرانی را معرفی کنید، ما هم حمایت لازم برای ارتقاء درجه  داوران ایرانی به بالاترین حد را خواهیم کرد تا بتوانیم در رویدادهای مختلف از آنها استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی کاراته عنوان کرد: بارها به ایران سفر کرده و شناخت کاملی نسبت به جمعیت و طرفداران کاراته در ایران دارم، همچنین در مسابقات مختلف بارها شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی بوده ام و مطمئنم که کاراته کاهای ایرانی در المپیک هم می درخشند، شک نکنید که جامعه المپیکی، مسئولان المپیک بعد از مشاهده حضور درخشان کاراته کاها در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بابت تصمیم سیاسی که گرفتند افسوس خواهند خورد.

وی افزود: نبود رشته به این جذابی و زیبایی با تمام احترام و اخلاقیاتی که در آن نهفته است در المپیک قطعا جای افسوس دارد.

رئیس فدراسیون جهانی کاراته عنوان کرد: به طور حتم با کمپینی که با محوریت فدراسیون های بزرگ دنیا از جمله ایران درحال شکل گیری است، می توانیم این رای را بشکنیم و امیدوارم که جامعه کاراته را به هدف مورد نظر برسانیم.

اسپینوز افزود: چند وقت اخیر نشست های مهمی را با ژاپنی ها و کنفدراسیون های مختلف اروپا، آفریقا و با کشورهای صاحب نام در تمامی قاره ها انجام دادیم و درحال پیگیری این موضوع هستیم. همچنین از IOC هم پیگیری کردیم، اگرچه تا الان به نتیجه نرسیدیم اما مطمئن باشید که فدراسیون جهانی از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده و خواهد کردتا بتواند حق حضور در المپیک را مجدد به دست بیاورد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید