www.khabarrazmavar.ir

سرمربی تیم جودو جوانان:

شناسه خبر : ۱۳:۲۸ 1395/06/26

دید مقطعی به رده‌های سنی پایه لطمه می‌زند/باید به جوانان توجه شود

محمد منصوری گفت: تیم خوبی را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا مهیا کرده بودیم و کسب عنوان سومی آسیا با توجه به تدارکات محدود و اردوهای داخلی نتیجه‌ای قابل قبول است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سرمربی تیم جودو جوانان گفت:این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا در سطح فنی خوبی برگزار شد و غیبت ژاپن نتوانست تاثیری روی سطح مسابقات داشته باشد. اکثر قدرتهای آسیا با بهترین نفرات خود به میدان آمده بودند. ازبکستان و کره جنوبی نفرات عنوان دار  جهانی را در ترکیب داشته و عناوین اول و دوم را نیز کسب کردند.

وی با تمجید از عملکرد جوانان ایران گفت: این نفرات از بهترین های جودو ایران بودند که در رقابتهای قهرمانی آسیا به میدان رفته و با کسب 5 مدال رنگارنگ روی سکوی سوم آسیا ایستادند و نشان دادند که حرفهای زیادی برای گفتن در جودو ایران دارند. امیدوارم مسئولان توجه به رده های سنی پایه را از حد شعار خارج کرده و با حمایت همه جانبه از آنها شاهد ارتقا سطح جودو ایران در سالهای آتی باشیم.

منصوری ادامه داد: رسیدن به عنوان سومی آسیا با تلاش فراوان اعضای تیم و کادر فنی بدست آمد. قرار گرفتن روی سکوهای اول و دوم آسیا هرچند دور از دسترس نبود ولی تحقق آن به معنای زیر سئوال رفتن عدالت بود! این رقابتها نشان داد تمام کشورها توجه ویژه و خاصی به رده های سنی پایه دارند. کره جنوبی ، قزاقستان ، ازبکستان ، قرقیزستان ، مغولستان ، تاجیکستان و .. فوق العاده در این بخش سرمایه گذاری می کنند.

سرمربی جودو جوانان افزود: نگاه همه کشورها به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا ، المپیک 2020 توکیو و حتی المپیک 2024 است و جوانان خود را برای موفقیت در چنین رویدادهای مهمی حمایت می کنند، ولی متاسفانه نگاه مسئولان ما به رده های سنی پایه مقطعی است. بعد از المپیک یا بازیهای آسیایی تازه به فکر تیم های جوانان و نوجوانان می افتند. تا زمانی که چنین نگاهی وجود دارد  هیچ نتیجه خوبی کسب نخواهیم کرد.

وی افزود: قبل از این رقابتها با کمک دوستان خود حامی مالی جذب کردیم ، دکتر روانشناسی که از دوستان ما بود و بدون چشمداشت ، رسیدگی به امور روحی روانی اعضای تیم را انجام داد و در کل با حمایت دوستان و کمک اعضای تیم ، یک تیم منسجم و با روحیه را برای حضو در این رقابتها فراهم کرده و خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم. البته با ادامه این روند و نیامدن اسپانسرها کنار جودو و کم توجهی مسئولان در سالهای آتی این عناوین هم از دست خواهد رفت.

منصوری در پایان گفت: اگر جودو ایران به فکر موفقیت در میدانهای بزرگ در سالهای آتی است ،باید به این جوانان توجه شود. حمایت از این جوانان و سرمایه گذاری روی آنها می تواند آینده جودو ایران را تضمین کند. سال آینده توکیو میزبان مسابقات قهرمانی آسیاست.اگر قرار است تیم بزرگسالان نتیجه نگیرد ، همین جوانان را اعزام کنیم تا هم تجربه کسب کنند و برای مسابقات آتی آماده شوند.در صورت چنین حمایتی می توانیم در مسابقات جوانان آسیا و جهان و حتی بازیهای آسیایی حرف برای گفتن داشته باشیم.

 تیم جودو جوانان ایران در هفتدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با دو طلای محمد رشنونژاد و رامین صفویه ، مدال نقره علیرضا خجسته و برنز مهدی فتحی پور ، سبحان رسولی و زهرا باقری موفق به کسب عنوان سومی شد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید