www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۵۷ 1393/11/06

دفاع رئیس فدراسیون کاراته از انتخاب کادر فنی/ هیچ دخالتی نداشته‌ایم

رئیس فدراسیون کاراته با دفاع از انتخاب‌هایی که در این رشته صورت گرفته است گفت: کادر فنی تیم ملی توسط مدیر فنی تیم های ملی انتخاب شده و بنده هیچ‌گونه دخالتی در این کار نداشته‌ام. به گزارش “رزم نیوز” و به نقل از خبرگزاری مهر ، بعد از حواشی متعددی که پیرامون تیم ملی و کادر […]

رئیس فدراسیون کاراته با دفاع از انتخاب‌هایی که در این رشته صورت گرفته است گفت: کادر فنی تیم ملی توسط مدیر فنی تیم های ملی انتخاب شده و بنده هیچ‌گونه دخالتی در این کار نداشته‌ام.

به گزارش “رزم نیوز” و به نقل از خبرگزاری مهر ، بعد از حواشی متعددی که پیرامون تیم ملی و کادر فنی آن بعد از بازیهای آسیایی و بخصوص مسابقات قهرمانی جهان آلمان بوجود آمد، علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته با هدف از بین بردن حواشی سکان هدایت تیم های ملی را به محمد آرین خو به عنوان مدیر تیم های سپرد. این پیشکسوت اخلاق مدار کاراته نیز هفته گذشته سلیمانی و عبدالمحمدی را به عنوان مربیان تیم ملی انتخاب کرد. در همین رابطه و مسائل اخیر کاراته خبرنگار مهر با رئیس فدراسیون کاراته گفتگویی تفصیلی داشته است:

کادر فنی انتخاب آرین خو بود
سمندر با بیان اینکه سلیمانی و عبدالحمدی انتخاب آرین خو بوده است به خبرنگار مهر گفت: من مدیر تیم های ملی را انتخاب کردم. آرین خو از پیشکسوتان خوب و مورد وثق تمام خانواده کاراته است و ایشان هم کادر فنی خود را انتخاب کرد که امیدوارم موفق باشند. من هیچ اعمال نظری در این رابطه نداشتم. البته هردوی این مربیان از دوستان من هستند و هرکاری که از دستم برمی آید برای موفقیت آنها انجام خواهم داد.

منتقدان واقع بین باشند
«من معلم اخلاق را به عنوان مدیر تیم های انتخاب کردم.» سمندر با بیان این جمله افزود: آرین خو الگوی اخلاق کاراته ایران است. ابلاغ دادم ، احترام می گذارم به خواسته هایش و موظف هستم حمایت کنم و هر کاری که لازم باشد برای موفقیت آنها انجام دهم. متاسفانه هر شخصی به عوان مربی انتخاب می شود برخی دیگر در این رابطه موضع خواهند گرفت. کاراته ایران بعد از 50 سال خانواده بزرگی است که همه فنی و با صلاحیت هستند. ولی بضاعت ما همین است و تنها می توانیم از نفرات معدودی استفاده کنیم و از دوستان می خواهم واقع بین باشند و کمک کنند تا بتوانیم راه درستی را در پیش بگیریم.

برخی ها به هیچ صراطی مستقیم نیستند
سمندر در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ها به هیچ صراطی مستقیم نیستند و امسال از حاشیه ها خیلی آسیب دیدم و برخی نیز این حواشی را بزرگ کردند و لطمات زیادی به ما زدند. این کاراته کاها و کادر فنی نباید وارد حاشیه شوند، آنها باید داخل تاتامی کار خود را با آرامش پیگیری کنند. ما در مسابقات آلمان قهرمان شدیم ولی کجاست آن قهرمانی؟ حواشی متعدد این عنوان با ارزش را کمرنگ کرد. من باید با این عنوان به دنبال امتیاز برای کاراته باشم، باید بروم در وزارت ورزش برای گرفتن سالن تلاش کنم ولی تمام توان خود را برای رفع حواشی گذاشتم.

سال آرامی را پیش رو داریم
رئیس فدراسیون کاراته افزود: سال آینده مسابقه چندان سخت و مهمی پیش رو نداریم و قطعا حاشیه‌ایی هم نخواهیم داشت. اهالی کاراته بیایند دست به دست هم بدهیم تا برای اعتلای کاراته تلاش کنیم. در آسیایی بزرگسالان با همین تیم می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. سال گذشته در مسابقات جوانان، نوجوانان و امید جهان نتایج آنچنانی نگرفتیم و باید تلاش کنیم سال آینده نتیجه خوبی کسب کنیم.

آرین خو نظارت کند
وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر خطاب به آرین‌خو  هم گفت: از مدیر تیم های ملی می خواهم نظارت خوب و مستمری بر تیم های ملی داشته باشد و اخلاقیات بر اردوهای تیم ها حاکم شود. باید به کاراته کاها هشدار دهیم که کاراته ایران چیست و در طول این پنجاه سال چه زحماتی برای آن کشیده شده تا به اینجا رسیده، جایگاه پیشکسوتان کجاست. حرمت ها باید حفظ شود و اگر کاراته کا دوبار قهرمان جهان شود نباید به خود حق بدهد که به هر کسی هر چه می خواهد بگوید!

Karate-razmnews2324

اخلاق مهمتر از کسب طلای جهان است
سمندر خواسته خود از کادر فنی را توجه به اخلاقیات معطوف کرد و گفت: من از کاراته کا طلای قهرمانی جهان نمی خواهم ، اخلاق کاراته کا و  اعضای تیم ملی برای من اهمیت بیشتری دارد. کادر فنی باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده و من هم از هر اقدامی در این خصوص حمایت می کنم تا با این رویه پیش بروند و این موقعیت را ایجاد کنند.

همفکری با بخش بانوان
رئیس فدراسیون در خصوص نحوه انتخاب کادر فنی بانوان هم به خبرنگار مهر گفت: آرین خود مربیانی را به فدراسیون در این بخش معرفی خواهد کرد و با همفکری بنده و نایب رئیس بخش بانوان این انتخاب صورت خواهد گرفت. آرین خو نیز خود همین نظر را دارد به هیچ عنوان بدون مشورت و همفکری کاری انجام نخواهد شد. کما اینکه در خصوص انتخاب کادر فنی مردان نیز با بنده مشورت کرد. بحث بانوان با خانم شاه محمدی است که با تعامل کادر فنی انتخاب خواهد شد.

شاه محمدی مشکلی برای ادامه کار ندارد
وی در مورد مشکل بازنشستگی نایب رئیس بانوان گفت: این درست که شاه محمدی بازنشسته است ولی تعامل خوبی با معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان دارد از آن طریق ارتباطات خوبی دارد و فکر نمی کنم مشکل خاصی در این بخش داشته باشیم و تاکنون نیز ایرادی گرفته نشده است.

با عاشوری اختلافی ندارم
سمندر در خصوص مشکلات بین وی و دبیر فدراسیون کاراته گفت: من و محسن عاشوری سالهاست با هم دوست و رفیق هستیم و اگر مشکلی بوده اختلاف نظری در حوزه کاری و فقط در فضای کاراته بوده است. قبول دارم که بعد از بازیهای آسیایی مشکل داشتیم و در مورد برخی مسائل در بخش تیم های ملی به عاشوری انتقاد داشتم،  ولی بعد از قهرمانی جهان مشکل رفع شده است. امروز جایگاه ها مشخص شده و اکنون کنار هم کار می کنیم. با هیچکدام از منتقدین خود مشکل ندارم و با همه دوست هستم ، ولی از نطر فکری اعتقادات خود را دارم و معتقدم در جایگاه دبیری عاشوری بهترین نفر است. به اخلاق هم آشنا هستیم و اگر مشکلی باشد بین دو رفیق است.

سالن مشکل اصلی کاراته
رئیس فدراسیون کاراته در پایان گفتگویش با خبرنگار مهر پیرامون مشکل اصلی کاراته گفت: قرار است وزارت ورزش به ما سالن بدهد و رسانه ها هم کمک کنند تا این امر محقق شود. وقتی ما سالن نداریم نمی توانیم به درستی برنامه ریزی کنیم. اگر سالن داشته باشیم می توانیم در بخش های آموزش، مسابقات و اردوهای تیم ملی به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کرده و بدون شک نتایج بهتری هم خواهیم گرفت. 

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید