www.khabarrazmavar.ir

یک متخصص پزشکی ورزشی:

شناسه خبر : ۰۹:۵۴ 1395/08/24

در زمان آلودگی هوا در مکان‌های روباز ورزش نکنید

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است: هنگامی که میزان آلودگی هوا به شرایط اضطرار و هشدار می‌رسد به هیچ عنوان در مکان‌های روباز ورزش نکنید. زیرا به دلیل افزایش ضربان قلب، ذرات معلق بیشتری وارد ریه‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، دکتر شاهین صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا افزود: زمانی که میزان آلودگی هوا به مرز هشدار می‌رسد، بهتر است افراد چه آنهایی که به خاطر بیماری ورزش می‌کنند و چه افرادی که فعالیت ورزشی روزانه دارند، تا حد امکان از انجام فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز صرفه نظر کنند زیرا ورزش سبب می‌شود تا میزان ضربان قلب و تنفس افزایش پیدا کند و در نتیجه ذرات معلق بیشتری وارد ریه‌ها می‌شود که در آینده همین ذرات معلق چون در ریه‌ها باقی می‌مانند،  سبب تشدید بیماریهایی همچون سرطان و مشکلات ریوی می‌شوند.

وی گفت: وقتی آلودگی هوا تشدید می شود و از حد استاندارد می‌گذرد، انجام فعالیت‌های ورزشی برای کلیه افراد، بویژه افراد مسن، کودکان و نوجوانان که بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارند، ممنوع است.

صالحی تصریح کرد: یکسری افراد به دلیل ابتلا به بیماریهای مزمن، بنا به توصیه پزشک اقدام به انجام فعالیت‌های ورزشی روزانه می‌کنند، این افراد اگر در محیطهای سرپوشیده که از تصفیه هوای مناسب برخودارند و تداخلی با هوای بیرون ندارد،  ورزش کنند مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌شود. اما به هر صورت توصیه می‌کنیم که این گونه افراد نیز تا حد امکان در فضای بیرون ورزش نکنند و در داخل منزل با شدت کم به فعالیت‌های ورزشی بپردازنند.

این متخصص پزشکی ورزشی در پایان گفت: در زمان آلودگی هوا چه افراد ورزشکار و چه غیرورزشکار سعی کنند از مایعات، سبزیجات و میوه‌جات زیاد و مواد غذایی که آنتی اکسیدان بالایی دارند، استفاده کنند تا در آینده از آسیب‌های جبران‌ناپذیر آلودگی هوا در امان بمانند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید