www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۲۲ 1402/05/19

در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی کاراته چه گذشت؟

سرپرست وزارت ورزش و جوانان به همراه رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، کیومرث هاشمی و محمود خسروی وفا پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۱۹ مرداد با حضور درخانه کاراته واقع در  مجموعه ورزشی انقلاب ضمن بازدید از اردوی آماده سازی  تیم ملی کاراته، با  ملی پوشان و کادر فنی گفت وگو در جریان روند آماده‌سازی آنها برای مسابقات پیش‌رو از جمله بازی‌های آسیایی هانگژو چین قرار گرفتند.

سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، فرهادیان مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک‌، کاوه احمدی مدیرکل حوزه وزارتی، محسن معتمدکیا مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در  این بازدید حضور دارند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ابتدا پای حرف‌های تیم ملی کاراته بانوان نشست و آخرین وضعیت تیم ملی بانوان را برای حضور در بازی‌های هانگژو را جویا شد. سرمربی تیم ملی بانوان فرحناز ارباب توضیحات لازم به سرپرست وزارت ورزش داد و بعد از آن بازیکنان با کیومرث هاشمی به گفت و گو پرداختند.

در ادامه حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته ضمن تشکر از حضور مسئولان ورزش کشور در اردوی امروز کفت: در مجموعه آزادی جایی را برای تاسیس خانه کاراته در نظر گرفتیم ولی این بخش در دست شرکت توسعه است. ما گفتیم در اختیار ما بگذارید و خودمان هزینه‌هایش را پرداخت می‌کنیم ولی نشد الان قرارداد بهره بردار تمام شده و بخش خصوصی اجاره آن را هم نداده است. بهترین زمان این است که در اختیار فدراسیون قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکل استخدام ورزشکاران گفت: برخی‌ها قهرمان جهان شده‌اند ولی با مشکل استخدام مواجه هستند.

کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در واکنش به صحبت‌های طباطبایی گفت: ما در وزارت ورزش پست بلا تصدی زیاد داریم ولی باید به دولت نامه بزنیم تا عنوان بلاتصدی برداشته شود تا مشکل استخدامی حل شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در انتها در جمع ملی‌پوشان عنوان کرد: از اینکه در جمع سرمایه‌های کشور هستم خیلی خوشحال هستم و اولین بازدید را از کاراته شروع کردم. از هفته گذشته و بعد از استقرار اولین جلسه را با خسروی‌وفا در خصوص مشکلات کاروان برگزار کردیم. یکی از موضوعات بحث پاداش بود و قرار شد تا مسائل و مشکلات مشترک با خسروی‌وفا حل شود و بازدید‌های مشترک داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با ورزش بیگانه نیستیم و مشکلات را درک می‌کنیم. در کاراته همه پیشکسوت و قهرمانان بزرگ و سرمایه هستند. اینکه عنوان شد برخی کارشناسان یکسری مسائل را گفتند را باید بگویم هر کسی می‌تواند نظر خود را بگوید، اما بهترین کارشناس خود شما هستند. ما ورزش قهرمانی و برد و باخت را درک می‌کنیم و شما ذهن خود را معطوف به این موضوعات نکنید.

هاشمی افزود: تمرکز شما باید روی تمرینات باشد و ما مشکلات را باید برطرف کنیم. کاراته باید مورد توجه قرار بگیرد و در جایگاه وزارت ورزش این کار را می‌کنیم. امیدوار هستم در یک فضای آرام اعزام شوید و از کادرفنی، فدراسیون و بچه‌ها می‌خواهم تمام تمرکز را روی بازی‌های آسیایی بگذارید و مطمئن هستم همانند بازی‌های آسیایی گذشته افتخار آفرینی می‌کنید و پرچم کشورمان را به اهتزاز درخواهید آورد. در بحث پاداش قهرمانان روز گذشته در جلسه هیئت دولت این موضوع را طرح کردم و تمام تلاش ما این است قبل از اعزام پرداخت شود. شاید نشود که شش ماه دوم سال 1401 را پرداخت کنیم، اما می‌توانیم لیست رشته‌های بازی‌های آسیایی را در بیاوریم و راه‌حلی اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم بازدید از اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا از مجوعه دوستان رسانه که اخبار حوزه ورزش را پوشش می‌دهند به ویژه که در آستانه برگزاری بازی‌هایی آسیایی  هانگژو هستیم، تشکر می‌کنم. همین حضور شما باعث دلگرمی مدیران، مسئولین و جامعه تخصصی همه رشته‌های ورزشی است. از جمله کاراته که ما امروز افتخار داشتیم در اردوی آن حضور پیدا کنیم.

وی افزود: به هر حال ما بلافاصله در روزی که مستقر شدیم یعنی هفته قبل به این جمع بندی رسیدیم که نشست‌های دوستانه و بازدیدهای صمیمی مشترک با کمیته ملی المپیک داشته باشیم و از نزدیک اردوها را بازدید کنیم. پای صحبت ورزشکاران اعزامی و اعضای حاضر در اردو و مربیان این تیم‌ها بنشینیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: حضور امروز ما هم در این راستا (رفع مشکل ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی) بود و استمرار خواهد داشت. ان‌شاالله تا قبل از اعزام در همه اردوها حاضر خواهیم شد و مسائل و مشکلات را گوش خواهیم داد تا تیم‌های اعزامی در یک فضای آرام به رقابت‌های آسیایی هانگژو اعزام شوند. ان‌شاءالله در آن فضای آرام بتوانند نتایج خوبی برای جمهوری اسلامی ایران و کشورمان کسب کنند.

هاشمی پیرامون مشکلات ملی‌پوشان کاراته کشور، گفت: تا حدودی در جریان مسائل و مشکلات کاراته هستم. یکی از مشکلات کاراته نداشتن کمپ تخصصی است که این موضوع در دستور کار ما قرار می‌گیرد که با توجه به مدال آوری این رشته در رقابت‌های آسیایی، جهانی و مدال‌هایی که سال های گذشته کسب کرده این مشکلات حل شود و دیگر دغدغه ورزشکاران این رشته نباشد. این موضوع جزو رسالت‌های وزارت ورزش است و  سعی ما هم بر این موضوع است که این اتفاق بیفتد تا در نشست‌های بعدی ورزشکاران به موضوعات اختصاصی خودشان بپردازند.

وی ادامه داد: یکسری موضوعات دیگری هم طرح شد که مختص این رشته ورزشی نیست. مثلاً پاداش قهرمانان است که در 18 تا 20 ماه گذشته پرداخت نشده و ان‌شاءالله در دستور کار قرار می‌گیرد که تا قبل از اعزام به مسابقات آسیایی، پاداشی که ورزشکاران ما زحمت کشیدند و افتخار کسب کردند، پرداخت شود. برنامه ما این است که پاداش همه رشته‌ها پرداخت شود.

آخرین اخبار