www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۵۸ 1399/07/06

درگذشت نایب رئیس فدراسیون جهانی تکواندو

نایب رئیس آفریقایی فدراسیون جهانی تکواندو که به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بود، درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، ژنرال «احمدفولی» رئیس اتحادیه تکواندو آفریقا و نایب رئیس فدراسیون جهانی که اوایل مردادماه به دلیل سکته قلبی در بیمارستان «الازل» شهر «غردقه» (هورگادا) ی مصر بستری شده، در پی وخامت حالش، دار فانی را وداع گفت.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در پیام تسلیتی که روی سایت رسمی WT منتشر شده از «فولی» به عنوان مردی بزرگ یاد کرد و نوشت: تکواندو جهان امروز یک مرد بزرگ را از دست داد. از سال ۲۰۰۱ که او به عضویت شورای اجرایی فدراسیون جهانی درآمد و خصوصاً از سال ۲۰۰۴ که من او را به عنوان نایب رئیس منصوب کردم، ژنرال فوولی زندگی خود را وقف ارتقا ورزش رزمی و ورزش محبوب ما کرد تا اینکه به آنچه امروز هستیم، یکی از بهترین فدراسیون‌های ورزشی بین المللی المپیک و پارالمپیک در جهان، رسیدیم.

«فولی» ۷۰ ساله از سال ۲۰۰۱ رئیس فدراسیون تکواندو مصر شد و همان سال به عضویت شورای اجرایی WT انتخاب و سال ۲۰۰۴ نیز رئیس اتحادیه آفریقا شد. تکواندو آفریقا در زمان مسئولیت او به اوج رسید، کسب ۵ مدال از بازی‌های المپیک و موفقیت در رقابتهای جهانی گواه این مدعاست.. تکواندو اکنون یکی از محبوب ترین ورزش‌ها در آفریقا است.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.