www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۰۰ 1400/08/23

دارنده نخستین مدال جهانی سامبو: بازی باخته را با برد عوض کردم

دارنده اولین مدال سامبو ایران در رقابت های قهرمانی جهان گفت: در بازی شانس مجدد، در حالی که با ناداوری عقب افتاده بودم، موفق شدم در دقایق پایانی حریف را مغلوب کرده و به نشان برنز برسم.

محمد سعیدی مدنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار رزم آور درخصوص رقابت های سامبو قهرمانی جهان که به میزبانی تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات جهانی سامبو از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود. سامبو رشته‌ای است که فقط یک قدم تا المپیکی شدن فاصله دارد و حتی یک بار هم در المپیک روسیه حضور داشته و مدال‌هایش محاسبه شده است، به همین دلیل کشورهای مختلف روی این رشته سرمایه گذاری می کنند و در آسیا قدرت های بزرگی در این رشته حضور دارند.

وی اضافه کرد: تعداد ۸۰ کشور مختلف جهان در رقابت‌های سامبو قهرمانی ۲۰۲۱ جهان شرکت کردند که حضور این تعداد شرکت کننده، خود گواهی بر سطح کیفی بالای این پیکارها است.

نماینده وزن منهای ۸۸ کیلوگرم سامبو ایران درباره رقیبانش در مسابقات جهانی تاشکند گفت: در دور اول حریفی از قبرس را پیش رو داشتم که موفق شدم با نتیجه ۸ بر صفر او را مغلوب کنم؛ سپس در دور دوم به مصاف حریفی از لیتوانی رفتم و این مبارزه را هم با نتیجه ۴ بر صفر به سود خود به پایان رساندم.

وی ادامه داد: رقیبم در مرحله یک چهارم پایانی، رومانیایی بود که قهرمانی جهان و چند مدال ارزشمند دیگر را در کارنامه افتخارات خود داشت؛ در این مسابقه ابتدا یک بر صفر عقب افتادم اما در بیست ثانیه پایانی، با استفاده از یک فن، دو بر یک پیروز شدم. در مرحله نیمه نهایی رقیبم حریفی از روسیه بود که سه دوره قهرمان جهان شده است و در این دوره از رقابت‌ها هم مدال نقره گرفت. در این بازی متاسفانه مغلوب شدم و نتوانستم به فینال برسم.

سعیدی مدنی درخصوص رفتن به جدول شانس مجدد و کسب اولین مدال سامبو ایران در رقابت های قهرمانی جهان نیز افزود: بعد از شکست مقابل روسیه، برای شانس مجدد و کسب عنوان سومی، حریف آذربایجانی ابتدا با نتیجه چهار بر صفر و البته با ناداوری عقب افتادم اما موفق شدم در دقایق پایانی با نتیجه هفت بر پنج، این حریف را نیز شکست داده و با کسب مدال برنز، اولین نشان سامبو ایران را در رقابت های قهرمانی جهان به ارمغان بیاروم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید