www.khabarrazmavar.ir

مجامع بین المللی ووشو به این موضوع معترض هستند

شناسه خبر : ۱۱:۰۳ 1395/11/17

خسروی:‌ کونگ‌فو همان ووشو است/ از کلمه کونگ‌فو استفاده ابزاری می‌کنند

رئیس کمیته فنی فدراسیون ووشو گفت: فدراسیونی در ایران فعالیت می‌کند که نام چینی دارد، اما تمام رشته‌های حاضر و فعال در این رشته ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، طی چند وقت اخیر اختلاف نظرهایی بین فدراسیون ووشو و فدراسیون کونگ‌فو (هنرهای رزمی) به وجود آمده که حتی مسئولان فدراسیون جهانی ووشو نیز به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند تا از طریق مسئولان ورزش کشورمان این مشکل حل و فصل شود. اخیرا فدراسیون جهانی ووشو با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان خواستار حذف نام “کونگ فو” از فدراسیونی به همین نام در ایران شده است. در متن نامه‌ای که به مسئولان ورزش ایران ارسال شده آمده که “کونگ فو” همان ووشو است.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد نامه فدراسیون جهانی ووشو به مسئولان ورزش ایران، گفت: در یک مقطع زمانی یک فدراسیون در کشور ما تشکیل شد به نام توآ که مسئولان آن فدراسیون برای جذب نیرو در این رشته نام کونگ‌فو که متعلق به کشور چین است را به عنوان پسوند استفاده کردند تا نیرو جذب کنند، اما در مقطع بعدی متوجه شدند که باید هنر رزمی توآ را گسترش دهند. ما هم در بحث وزارتخانه کمک کردیم تا آنها به اهداف‌شان برسند و در واقع مسیر تشکیل فدراسیون توآ را برای آنها باز کردیم. اما رشته کونگ‌فو برای فدراسیون جهانی ووشو است.

وی در ادامه افزود: همه سبک‌های توآ که در این فدراسیون هستند از پسوند کونگ‌فو استفاده می‌کنند تا بتوانند نیرو جذب کنند. واقعیت داستان این است که شما اگر فیلم‌های رزمی را نگاه کنید از کلمه کونگ‌فو زیاد استفاده می‌شود چون این کلمه یک کلمه عام شده و در کشور ما فدراسیون هنرهای رزمی از این پسوند استفاده می‌کند. بعضی مواقع احساس می‌کنیم فدراسیون توآ از کونگ‌فو استفاده می‌کند که ورزشکار جذب کند! به هر حال افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند بعد از دو سه سال تلاش متوجه می‌شوند که این رشته توآ است و در واقع پاگیر این ورزش می‌شوند. در میادین بین‌المللی هنوز بحث توآ پذیرفته نشده است.

رئیس کمیته فنی فدراسیون ووشو در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: فدراسیون جهانی ووشو از این کلمه استفاده می‌کند. در کشور ما اگر می‌خواهند در زمینه هنرهای رزمی توآ پیشرفت کند، از همان کلمه توآ استفاده کنند و ان‌شاءالله با همان نام در مجامع بین‌المللی جایگاه کسب کنند. کونگ‌فو همان ووشو است که ما در ایران سال‌هاست که این فدراسیون را داریم پس با یک بام و دو هوا نمی‌شود. مجامع بین‌المللی ووشو نیز به این موضوع معترض هستند. اعتقاد من این است که فدراسیون کونگ‌فو باید با نام فدراسیون هنرهای رزمی توآ فعالیت کنند. آنها هزینه کردند و مجامع جهانی و آسیایی را در تهران و کرمانشاه برگزار کردند. در واقع در مجمع جهانی نامی از کونگ‌فو مطرح نشده بود و با نام توآ برگزار شد، اما استفاده از کلمه کونگ‌فو استفاده ابزاری است.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: شاید حیدری دوست دارد رشته توآ گسترش پیدا کند اما زیر مجموعه آنها به دنبال چیز دیگری هستند. روی کلمه توآ اگر تمرکز کنند، بیشتر می‌توانند موفق باشند. هر اسمی به صاحب آن تعلق دارد. کونگ‌فو ورزش چینی است و بچه‌های حاضر در این رشته این را می‌دانند. ما دوست نداریم که اختلاف داخلی به بیرون درز کند. دوست داریم که خودمان به این نتیجه برسیم و همه چیز حل شود.

خسروی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: تمام رشته‌هایی که فدراسیون در آن فعالیت می‌کنند ریشه ایرانی دارند. اصلا رشته‌آی نیست که برای دیگر کشورها باشد. فدراسیون نام چینی دارد اما تمام رشته‌های حاضر و فعال در این رشته ایرانی است. بهتر است که توآ هنرهای رزمی فعالیت کند و به ثبت برساند.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار