www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۱۶ 1395/01/31

خسروی:برای همگانی کردن ووشو تلاش می کنیم/برگزاری همایش در ۳۰ کشور

روز جهانی تای چی با شعار «یک جهان، یک نفس» همزمان با تهران در بیش از ۳۰ کشور در روز دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز  ، سالن جلسات فدراسیون ووشو عصر دوشنبه شاهد برگزاری نشست خبری همایش بزرگ روزجهانی «تای چی» با حضور رئیس کمیته فوق، هاشمی نماینده «آروزی ساری» […]

روز جهانی تای چی با شعار «یک جهان، یک نفس» همزمان با تهران در بیش از ۳۰ کشور در روز دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز  ، سالن جلسات فدراسیون ووشو عصر دوشنبه شاهد برگزاری نشست خبری همایش بزرگ روزجهانی «تای چی» با حضور رئیس کمیته فوق، هاشمی نماینده «آروزی ساری» حامی مالی همایش و دبیر کمیته بود. این مراسم قرار است در تهران و شهرهای مختلف همزمان با سایر کشورها برگزار شود.

علیرضا خسروی مسئول سبک تای چی در این خصوص گفت: این مراسم توسط سازمان جهانی از سه سال قبل با شعار «یک جهان، یک نفس» طراحی و اجرا شده که ما نیز در ایران همانند سایر کشورها با برنامه ریزی دقیق نسبت به برگزاری همایش سراسری در شهرهای مختلف اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی های انجام شده این مراسم به صورت مستقیم از طریق پایگاه خبری سازمان جهانی پخش خواهد شد که فعالیت چشمگیر مخاطبان گسترده این رشته زیبا را به تصویر خواهد شد.

خسروی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های ووشو در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: ووشو نایب قهرمان جهان و آسیا است و این عنوان را در چهار سال گذشته در اختیار داشته است. در بازیهای آسیایی دو دوره گذشته نتایج درخشانی کسب کرده ایم که تای چی به عنوان یکی از فرم های تاثیرگذار بخش تالو در این موفقیت ها سهیم بوده است.

رئیس کمیته ورزش همگانی فدراسیون ووشو ادامه داد: این فدراسیون در بخش همگانی حرکت های مفیدی را با هدف جذب مردم برداشته تا بتوانیم در توسعه ورزش همگانی گام های خوبی را برداریم.  ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته درصد خیلی کمتری در بخش همگانی فعالیت دارد.ViewImage

وی در ادامه افزود: ما در بخش تای چی چوآن تلاش می‌کنیم تا در بخش همگانی فعالیت‌های گسترده‌ای را داشته باشیم. البته مابقی کمیته‌ها و سبک‌ها نیز در بخش همگانی سهیم هستند. بنده به عنوان مسئول این کمیته در بخش همگانی فدراسیون و رئیس سبک تای چی چوآن انجام وظیفه می‌کنم.

خسروی ادامه داد: پس از آنکه از سال ۹۲ این مسئولیت به بنده واگذار شد ، تلاش کردیم در پارک‌های بزرگ تهران و استانهای بزرگ در طول هفته و روزهای تعطیل همایش های مختلفی را برای آشنایی مردم اجرا کنیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. دهم اردیبهشت ماه روز جهانی تای چی است. ما از مسئولان وزارت ورزش و جوانان برای حضور در این روز جهانی دعوت کردیم تا آن‌ها نیز در پارک آب و آتش کنار مردم و خانواده بزرگ تای چی حضور داشته باشند.

پس از خسروی ، کاتوزی دبیر کمیته تای چی با اشاره به همکاری با انجمن اوتسیم اظهار داشت: برای کودکان اوتیسمی یک مربی در نظر گرفته‌ایم و کار خود را شروع کرده و با دعوت از همین افراد در همایش ۱۰ اردیبهشت ماه ، نمایشی از آنها خواهیم داشت.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: برنامه همایش موضوع گسترش ورزش همگانی و آموزش‌های اولیه تای چی برای مردم است. تمریناتی به مردم ارائه می‌شود تا پس از یادگیری کنار هم باشند. یک گروه نمایشی با حضور مردان و بانوان برگزار می‌شود که سحر آقا ابراهیم در بخش بانوان مسئولیت این مهم را برعهده دارد البته بیانیه روز جهانی تای چی دهم اردیبهشت ماه در حضور مردم قرائت خواهد شد. همزمان با تهران ۱۵ شهرستان نیز به صورت موازی این همایش را برگزار خواهند کرد.

 

منبع:خبرگزاری مهرTel-razmavar1

 

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید