www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۱:۰۹ 1400/01/13

حواشی پر سرو صدای جودو ایران قبل از آوردگاه آسیایی/ فریاد اعتراض ملی پوشان ایران به رسانه های خارجی رسید!

مسابقات قهرمانی آسیا جودو تا چند روز آینده برگزار شود ، این در حالی است که صدای اعتراض ملی پوشان به تصمیم فدراسیون نشینان ، در شبکه های مجازی پر شده و رسانه های داخلی و حتی خارجی هم به آنها پرداخته اند ، حاشیه هایی که به طور حتم به نفع جودو ایران نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رقابت های جودو قهرمانی آسیا از ۱۷ فروردین آغاز می شود و بعد از برداشته شدن سایه تعلیق از فدراسیون ، تیم ملی جودو ایران قرار است با ترکیب محمد محمدی بریمانلو، امین کامیابی، قاسم باغچقی، علی پرهیزگار و سعید کرجی در اوزان ۷۳- ، ۸۱- ، ۹۰- کیلوگرم، ۱۰۰- و ۱۰۰+ کیلوگرم به روی تاتامی بروند.

این نفرات، تمرینات خود را در اردوی تیم ملی زیرنظر محمدرضا حاج یوسف زاده بعد از پایان سوپرلیگ آغاز کرده اند و خود را برای حضوری قدرتمند در این آوردگاه آماده می کنند، اگر از اینکه چرا خبری از مجید زارعیان سرمربی تیم ملی بزرگسالان نیست و سرمربی جوانان تیم را تمرین می دهد بگذریم ، ماجرای اصلی که این روزها سر و صدای زیادی یه پا کرده است، نحوه انتخاب این نفرات است ، ملی پوشانی که به گفته فدراسیون نشینان با رویکرد جوانگرایی و با بهانه کمبود فرصت باقی مانده تا مسابقات و البته کسب مدال شان در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا انتخاب شده اند .

عدم برگزاری رقابت های انتخابی قبل از اعزام با واکنش زیادی از سوی دیگر ملی پوشان بزرگسال روبه رو شده اند.

در طی روز های اخیر ، بیانیه ای از سوی ملی پوشان بزرگسال با هشتگ بی عدالتی در فضای مجازی دست به دست می چرخد که در متن آن آمده است:

” بعد از یک سال و نیم که جودوی ایران تعلیق بود، طبق گفته های فدراسیون جودو این تعلیق با رایزنی های بسیار برداشته شد، نکته قابل تامل اینجاست که جودوکاران در این یک سال و نیم دست از تمرین برنداشته اند به امید اینکه دوباره به مسابقات اعزام شوند و برای ایران افتخار آفرینی کنند اما با این وجود فدراسیون جودو تصمیم عجیبی گرفت و حرفهای متناقض می زند، مثل نبود وقت و جوانگرایی و نداشتن سرمربی تیم ملی بزرگسالان که این دلایل اصلا درست و منطقی نیست و تصمیم گرفت تیم ملی جوانان را به مسابقات اعزام کند به بهانه جوانگرایی ! اما فدراسیون توجه ندارد که تمامی افراد تیم ملی جوانان که سال گذشته به مدال رسیده اند در حال حاضر در رده بزرگسالان هستند و از سوی ديگر تمامی نفراتی که در حال حاضر در تیم ملي بزرگسالان هستند، میانگین سنی ۲۴ سن را دارند، در کجای دنیا جوان ۲۴ ساله را کنار می گذارند و جوان ۲۲ ساله را جایگزین می کنند؟ آیا این جوانگرایی محسوب می شود؟ درخصوص نبود وقت ، هم مربی تیم ملی ادعا کرد که می تواند در کمتر از یک روز ، رقابت های انتخابی تیم ملی را برگزار کند ،آیا بعد از یک سال و نیم تعلیق این تصمیم عجیب و غریب درست است؟ بعد از آن همه تبلیغ فدراسیون جودو که جودو ایران زنده است با این تصمیمات، نشانه ای از زنده بودن جودو در ایران وجود دارد؟

فدراسیون جهانی جودو تعلیق را برداشت اما فدراسیون جودو ایران ، ملی پوشان را در تعلیق نگه داشت.”

ایمان نیک اقبال ، ملی پوش جودو ایران درباره این اتفاقات می گوید: من در طول دوره قهرمانی ام، همیشه سعی کردم خود را از حواشی دور نگه دارم، اما این بار دیگر نمی توانم سکوت کنم و بی عدالتی بزرگتر از این وجود ندارد‌.

همچنین احمد قاسمی، دارنده مدال نقره و برنز آسیا ، حواشی اخیر را نسل سوزی فدراسیون جودو قلمداد کرده و گفته است که دلایل فدراسیون جودو برای انتخاب نفرات کاملا غیر منطقی است، بعد می گویند چرا ورزشکار مهاجرت می کند؟ !

محمد سعیدی، دیگر عضو سابق تیم ملی جودو که با بدنی آماده در رقابت های سوپرلیگ به میدان رفت، می گوید: من به تصمیم فدراسیون جودو درخصوص جوانگرایی معترض هستم، این تصمیم اصلا حرفه ای نیست و دارند جوانهای ۲۵ ساله را کنار می گذارند.

وی افزود: این تصمیم ناجوانمردانه فدراسیون، مبنی بر برگزار نکردن انتخابی و بسته شدن تیم به صورت غیر منصفانه برای حضور در آوردگاه بزرگی مثل قهرمانی بزرگسالان آسیا که شاهراه ورود به رقابت های المپیک است، باعث شد همان ۹۰ هزار نفر جودوکاری که قبل از رفع تعلیق دم از گرفتن حق و حقوقشان می شد دوباره دلسرد بشوند و باعث ناراحتی جامعه بزرگ جودو شده است ، من سوالم این است کجای دنیا قبل از برگزاری رویدادی به این بزرگی بدون مسابقه انتخابی تیم را می بندند؟

مهرداد زمانی دیگر عضو تیم ملی جودو گفت: سال‌ها ست از سکوت جامعه جودو سوء استفاده شده و متاسفانه برخی‌ها تا جایی که توانسته ند، تاخته اند.

این واکنش ها و اعتراضات در شرایطی که فرصت بسیار کمی تا رقابت های قهرمانی آسیا باقی مانده است ، به طور حتم به نفع جودوی ایران به ویژه ملی پوشانی که اولین بار است شانس خود را در میدان بزرگی مثل قهرمانی آسیا امتحان می کنند ، نیست با این وجود فدراسیون جودو نیز سعی کرده با اخباری مبتنی بر برگزاری رقابت های انتخابی دختران یا تیم ملی بعد از پایان رقابت های آسیایی قرقیزستان بر این اعتراض ها سرپوش بگذارد .

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.
علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید