www.khabarrazmavar.ir

جودو قهرمانی جهان_توکیو

شناسه خبر : ۱۶:۱۰ 1398/06/05

حمله ملایی به دومین طلای جهان

تنها نماینده ایران در رقابتهای جودو قهرمانی جهان فردا چهارشنبه برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به روی تاتامی می رود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، در ادامه این رقابتها که از روز یکشنبه به میزبانی ژاپن در سالن «نیپون بودوکان» شهر توکیو آغاز شده، فردا چهارشنبه در روز چهارم این مسابقات رقابتهای دو وزن ۸۱- کیلوگرم مردان و ۶۳- کیلوگرم زنان برگزار خواهد شد.

تنها نماینده ایران در این رقابتها سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم با رنکینگ یک جهان و سید یک این دوره از مسابقات برای دفاع از عنوان قهرمانی و مدال طلای دوره قبل خود به روی تاتامی می رود. وی دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده مبارزه سوریه و مراکش خواهد رفت. یکی از جودوکاران هند، پرتقال یا جمهوری چک رقیب ملایی در دوره سوم خواهد بود.

این نماینده کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی به دیدار یکی از جودوکاران گوام، قطر، روسیه یا تانزانیا خواهد رفت. در واقع کار اصلی ملایی از همین جا آغاز می شود. جایی که به احتمال فراوان برای سومین بار باید با نماینده روسیه «خسن خالمورزایف» پیکار کند. جودوکاری که طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و برنز ۲۰۱۷ جهان را در ویترین پرمدال خود دارد.

 ملایی با این جودوکار روس تا کنون دوبار مبارزه کرده که سهم هرکدام یک پیروزی است. جودوکار روس در مبارزه نخست خود در المپیک ریو برابر ملایی به پیروزی دست یافت و نماینده کشورمان در دیدار رده بندی گراند اسلم پاریس این حریف را شکست داد.

در این وزن ۸۲ جودوکار حضور دارند که امیدواریم نماینده کشورمان موفق به کسب مدال طلای این وزن همانند دوره قبل شود. که اگر این اتفاق رخ دهد، او به عنوان اولین جودکار ایرانی با دو طلای جهان نام خود را برای همیشه در تاریخ ورزش ایران و جهان ثبت کرده است.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.