www.khabarrazmavar.ir

علی نژاد با حضور در اردوی ملی پوشان:

شناسه خبر : ۱۸:۱۹ 1399/10/09

حضور کاراته در المپیک به سود ایران است/کسب مدال در توکیو قطعی است

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش تاکید کرد کاراته ایران در بازیهای المپیک توکیو به یک مدال قطعی خواهد رسید اما امیدواریم تعداد مدال ها بیشتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، دکتر مهدی علی نژاد که عصر روز سه شنبه در محل اردوی تیم ملی کاراته حضور پیدا کرده بود با اشاره به موفقیت‌هایی که این رشته داشته است گفت: خوشبختانه کاراته ایران توانسته برای حضور در المپیک توکیو دو سهمیه در بخش آقایان و یک سهمیه در بخش بانوان را قطعی کند. با توجه به پتانسیلی که ملی پوشان کشورمان دارند، در میادین کسب سهمیه شانس‌های دیگری هم هست که امیدواریم تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: با این پتانسیل یکی از شانس‌های قطعی مدال ما در بازی‌های المپیک توکیو کاراته است. اگر تیم ملی کاراته ایران تدارک خوبی ببیند می‌تواند مدال‌های خوش رنگی بگیرد. کاراته ایران در رویدادهایی که شرکت کرده موفق بوده و امیدواریم در اولین حضورش در المپیک هم این اتفاق بیفتد.

مهدی علی نژاد در مورد حذف کاراته از بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ به میزبانی فرانسه گفت: این اتفاق جدیدی نیست و سال گذشته در این مورد تصمیم گیری شد که کاراته در المپیک فرانسه نباشد. البته چون حضور کاراته در بازی‌های توکیو به درخواست کشور میزبان بود، پیش بینی می‌شد که در المپیک بعدی نباشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد راهکار ماندن کاراته در المپیک گفت: باید فدراسیون بین المللی تلاش کند که شاخص‌های کمیته بین المللی المپیک را بگیرد که برای المپیک ۲۰۲۸ شانس حضور داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد به سود ایران هم خواهد بود چرا که کاراته ما می‌تواند یکی از رشته‌های مدال آور باشد.

وی تاکید کرد: حتماً کمیته بین المللی المپیک انتقاداتی داشته است که منجر به حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ شده است. این تصمیم در حالی گرفته شده است که فرانسه کاراته قوی دارد ولی حتماً اتفاقی افتاده که از این المپیک حذف شده است. با این حال رشته‌ای که یک بار در المپیک حضور پیدا کرده این شانس را دارد که دوباره به المپیک برگردد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مورد برگزاری لیگ‌های مختلف کشور گفت: همانطور که دیدید لیگ کشتی برگزار شد و مشکلی پیش نیامد. با توجه به پروتکل‌هایی که اعلام شده است با رعایت آنها مشکلی برای برگزاری مسابقات نیست.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که کرونا حالا حالاها مهمان ماست و باید اردوهای تیم ملی با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود. با توجه به اینکه رویدادهای بین المللی تعطیل است بهترین روش برای آماده نگه داشتن ملی پوشان و کسب درآمد حداقلی برگزاری رقابت‌های لیگ‌های داخلی است.

آخرین اخبار