www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۲۱ 1398/09/25

حضور ایران با ۱۰ کاراته‌کا در لیگ جهانی/ استقبال کشورها خوب نیست!

رقابتهای لیگ جهانی در سال جدید میلادی با میزبانی شیلی در هفته سوم دیماه برگزار خواهد شد و کاراته ایران با ۱۰ نماینده در این مسابقات حضور خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، در فاصله ۱۰ روز تا پایان مهلت ثبت نام حضور در رقابتهای لیگ جهانی سری A در شیلی، تنها ۱۸۲ کاراته کا از ۳۹ کشور ثبت نام کرده اند. به نظر می رسد حوادث داخلی چند وقت اخیر در عدم استقبال ستاره های کاراته دنیا از این مسابقات بی تاثیر نباشد.

این دوره از مسابقات اولین سری از رقابتهای هفت گانه کسب امتیاز ورودی المپیک است و بدون شک اهمیت ویژه ای برای مدعیان بالانشین رنکینگ جهانی دارد. به عنوان مثال در وزن ۷۵- کیلوگرم که فاصله نفر اول رنکینگ یعنی بهمن عسگری با نفر ششم این وزن که سهمیه کسب نکرده چیزی نزدیک به ۱۷۰۰ امتیاز است و یا کسب طلا در این رقابتها برای سارا بهمن یار و طراوت خاکسار می تواند تبعات خیلی مثبتی داشته باشد. به همین دلیل است که هیچکدام از مسابقات پیش رو را ملی پوشان کاراته نباید از دست بدهند.

بر همین اساس کاراته ایران در این مسابقات با ۱۰ کاراته کا به دیدار رقبای خود می رود. ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده، صالح اباذری، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، فاطمه صادقی و شاهین جعفری در این مسابقات حضور دارند.

جعفری که در وزن ۶۷- کیلوگرم حضور دارد، عضو پیشین تیم ملی در رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید است که مدالهای جهانی و آسیایی در این بخش هم کسب کرده و اکنون در انگلستان مشغول تحصیل است و با هزینه شخصی در رقابتهای شیلی به روی تاتامی می رود.

تمرینات تیم ملی کاراته این روزها در آکادمی ملی المپیک برای حضوری موفق در این رقابتها پیگیری می شود.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.