www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۴۸ 1401/05/26

جودو ایران حالا به گامبیا و الجزایر و کامرون هم می بازد!

در نخستین روز از مسابقات جودو بازی های کشورهای اسلامی، ۷ جودوکار ایران از گردونه رقابت ها حذف شدند تا وداعی زودهنگام با تاتامی قونیه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، این اتفاق که در نوع خودش “تاریخی” به حساب می‌آید، یک بار دیگر نشان داد که جودو ایران علی رغم برخی مشکلات بین المللی، همچنان در مسیر پسرفت و رکود قدم برمی دارد و گویا عزم و اراده ای نیز برای پایان دادن به این معضلات وجود ندارد.

نگاهی گذرا به حریفان جودوکاران کشورمان در باری های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه، تلخی این شکست ها را دوچندان می کند، آنجا که می بینیم شکست نمایندگان ایران مقابل ورزشکارانی از کامرون، گامبیا و الجزایر بوده است، کشورهایی که تاکنون و حتی در جودو قاره خودشان هم هیچ محلی از اعراب ندارند.‌ البته که آنها با سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی، به پیشرفت های محسوس دست یافته اند و از این رو، ایرادی به آنها نیست.

اما این فدراسیون جودو ایران و گردانندگان آن هستند که با بی تدبیری و خلق مشکلات خودساخته، جودوی پرپتانسیل و حتی مدعی در سال های گذشته را به اینجا رسانده اند. متولیان جودو کشور در حالی چنین نتایج فاجعه باری را رقم زده اند که مدام از پشتوانه سازی و تبلیغات متعدد در مورد جامعه آماری جودو ایران سخن گفته اند، در حالی که در عمل کمتر کاری برای این ورزش المپیکی انجام نداده اند.

از سوی دیگر، حضور مربی ترکیه ای که با کلی تبلیغات راهی ایران شد، بدون کمترین بازدهی بوده است و معلوم نیست این مربی ترک، در این مدت چه دستاوردی برای جودو ایران و مشخصا تیم ملی داشته است.

به هرحال، تورنمنتی دیگر برای جودو کشورمان با خلق بدترین نتایج به پایان رسید تا یک بار دیگر اثبات شود که جودو ایران برای عرض اندام، دست کم در قاره آسیا و مسابقاتی نه چندان بزرگ همچون بازی های کشورهای اسلامی، نیازمند بازنگری اساسی است، اتفاقی که در این چند سال اخیر آن را در نوع تفکر و مدیریت گردانندگان فدراسیون شاهد نبوده ایم.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید