www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۵۲ 1397/10/29

جلابی : راهیان با ۵ جام، قهرمان بلامنازع لیگ برتر است

بهترین سرپرست لیگ برتر ششمین دوره رقابت های لیگ برتر پومسه مردان گفت: تیم راهیان، امسال برای پنجمین بار با ۲۵ مدال رنگارنگ در سکوی نخست کشور ایستاد.

علیرضا جلابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور ، بعد از پایان جام ستارگان اظهار داشت: لیگ برتر پومسه ششمین سال حضور خود را پشت سر گذاشت و می توانم با قدرت بگویم سطح این مسابقات کمتر از پیکارهای قهرمانی آسیا نیست، باوجود اینکه در آسیا قدرت های بزرگی مثل کره ، ویتنام و به طور کلی کشورهای آسیایی جنوب شرقی حضور دارند اما در ایران پتانسیل های خوبی هستند که اگر با هدف جلو برویم، خبرهای خوبی را در آینده از پومسه ایران در جهان خواهیم شنید.

وی در ادامه افزود : راهیان، قهرمان بلامنازع لیگ برتر پومسه است و در تمام دوره های برگزاری لیگ برتر حضوری مستمر داشته، به جز یک دوره، در ۵ دوره دیگر ما روی سکوی قهرمانی ایستاده ایم، امسال ۸ مدال طلا، ۷ نقره و ۱۰ برنز به دست آوردیم که حسینعلی نظری (سرمربی تیم) هم به عنوان بهترین مربی این دوره از رقابت ها انتخاب شد.

بهترین سرپرست جام ستارگان با اشاره به اینکه در تیم راهیان ، پومسه روهایی پرورش یافته اند که بیش از ۶ یا ۷ مدال جهانی و آسیایی را در کارنامه خود دارند درخصوص دلایل موفقیت تیمش در این چند سال گفت: یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم این است که بازیکن سالاری در راهیان وجود ندارد، ضمن اینکه تمامی اعضای کادر فنی، هم قسم و همدل هستند و اخلاق مداری در راهیان حرف اول را می زند.

وی درباره جدی ترین رقبای تیم راهیان در لیگ برتر پومسه، اظهار داشت: در تیم ما بیشتر بومسه رو ها از باشگاه خودمان بودند و بومی هستند اما تیم های شهرداری سمنان و پرشین فولاد به کمک ملی پوشان و بازیکنان قدرتمندی که از استان های مختلف کشور به خدمت گرفته بودند توانستند تا روز آخر پابه پای راهیان جلو بیایند.

جلابی نقش حامیان مالی برای لیگ برتر پومسه را مهم ارزیابی کرد و در این باره توضیح داد: متاسفانه در لیگ های پومسه بیشتر هزینه ها بر عهده قهرمانان است و کمتر شاهد بوده ایم که اسپانسرها از تیم ها حمایت کنند ، اگر حامی مالی هم وجود داشته در حد خرید البسه های تکواندوکاران و هزینه های رفت و آمد با اتوبوس بوده،این درست برخلاف لیگ های کیوروگی است که قراردادهای تکواندوکاران تا ۵۰ یا ۶۰ میلیون هم می رسد.

وی افزود: به نظر من اگر با کمک فدراسیون تکواندو بخش خصوصی وارد شود و از لیگ های پومسه حمایت کنند، اتفاقات بهتری در این رقابت ها رخ خواهد داد.

بهترین سرپرست ششمین دوره رقابت های لیگ برتر پومسه تاکید کرد: ظرفیت پومسه کشورمان تا حدی بالا ست که بازیکنان خوبی را به جهان معرفی کرده است ، اوج اقتدار پومسه روهای ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بود که کوروش بختیار و مرجان سلحشوری موفق شدند به مدال نقره برسند ، از آنجا که این مسابقات هر ۴ سال یک بار برگزار می شود از نظر مرغوبیت مدالی در سطح بالایی است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ما در هیچ رشته ورزشی دیگری مانند پومسه شاهد نیستیم که یک خردسال زیر ۱۲ سال و یک پیشکسوت ۶۵ ساله در سالن پابه پای هم مبارزه کنند و در قالب یک تیم قهرمانیشان را جشن بگیرند.

جلابی اضافه کرد: در بخش نیوپومسه، فدراسیون جهانی آیتمی را طراحی کرد که تمامی بازیکنان زیر ۳۰ سال با یکدیگر به رقابت می پردازند، این بخش در لیگ امسال هم گنجانده شده بود که شاهد بودیم برخی از بازیکنان کم سن و سال توانستند از کوروش بختیار که مدال آسیایی نیوپومسه دارد امتیاز بگیرند.

بهترین سرپرست لیگ برتر پومسه در بخش پایانی صحبت هایش خاطرنشان کرد: باشگاه راهیان در بخش پشتوانه سازی، امسال در لیگ دسته یک هم تیم داری کرده است که ما در مرحله نخست قهرمان لیگ منطقه یک شدیم، در مرحله نهایی تیم های برتر منطقه یک و دو روز ۵ بهمن با یکدیگر مبارزه می کنند تا تکلیف قهرمان مشخص شود امیدواریم در این مسابقات هم روی سکوی نخست قرار بگیریم.

انتهای پیام /

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید