www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۴۰ 1397/08/30

مربی کوبایی دستیارانش را از بین ایرانی انتخاب خواهد کرد

رئیس فدراسیون بوکس گفت: با مربی کوبایی که رزومه خوبی دارد به توافق نهایی رسیده‌ایم و دعوت نامه او را به فدراسیون کوبا ارسال کرده‌ایم و قرار است به زودی وارد تهران شود تا هدایت تیم نوجوانان و جوانان کشورمان را برعهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از خبرگزاری فارس، فدراسیون بوکس کشورمان در راستای همگانی کردن این رشته در اقدامی قابل توجه به نام‌نویسی از بانوان علاقه‌مند در زمینه آموزش مربی‌گری بوکس و داوری بوکس در پورتال فدراسیون پرداخته است تا امیدواری‌ها در این رشته در بخش بانوان بیشتر شود.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا نام نویسی از بانوان علاقه‌مند در زمینه‌های مربی‌گری، داوری و… آغاز شده است، گفت: اگر ما مربیان، بانوان را که از جنس همین رشته هستند را تقویت کنیم، دیگر مربیان مردان نمی‌تواند به بانوان آموزش دهند، این بهترین تصمیم است. ما این استارت را زده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر این فعالیت آغاز شود. فدراسیون جهانی بوکس در صدد است که از سال آینده این موضوع را پیگیری کند و کشورهای جزء فدراسیون جهانی بوکس در بخش بانوان هم فعال باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای بانوان لباسی هم طراحی شده است یا خیر، گفت: ما طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران به آیبا طراحی لباس بانوان‌ ایران را ارائه کرده‌ایم و لباس بانوان دقیقا مثل لباس ووشوکاران است. اگر این لباس‌ها مورد تأیید فدراسیون جهانی قرار بگیرد، قطعا فعالیت بانوان آغاز خواهد شد. بوکس به مراتب به خاطر جذابیتی که دارد خیلی بهتر از رشته‌هایی است که با پا کار می‌کند. در هر صورت ما تلاشمان را می‌کنیم و ان‌شاءالله که موفق شویم. ما در صدد هستیم برابر با قوانین، مقررات و شئونات اسلامی کار را پیش ببریم.

ثوری در پاسخ به این سؤال که آیا ارزیابی صورت گرفته است که چه تعداد متقاضی وجود دارد یا خیر، افزود: ما پیش از اینکه کار را آغاز کنیم، شاهد بودیم که متقاضیان زیادی وجود دارد. به همین دلیل ثبت‌نام در بخش ورزشکاران، داوران و مربیان آغاز شد و حالا شاهدیم که متقاضی بیش از آن چیزی بود که ما تصور می‌کردیم. در حال حاضر ابتدایی‌ترین کار این است که ما عضوگیری کنیم تا تعداد نفراتی که مایل هستند در هر بخشی ورود کنند ببینیم چند نفر هستند و بعد از آن برنامه‌ریزی را آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که سرانجام با مربیان خارجی برای هدایت تیم ملی نوجوانان و جوانان آیا به توافق رسیدید یا خیر، تصریح کرد: بله، ما در شورای برون‌ مرزی مجوز ورود ۲ مربی را دریافت کردیم. “آدام کوشیر”، رئیس کمیته مربیان فدراسیون جهانی است، او یک مربی لهستانی است. قرار است به زودی به مدت یک هفته به تهران سفر کند و یک سمینار فنی و آموزشی برگزار کند. ۵۰ نفر از مربیان تیم‌های مختلف سراسر کشور از ۳۰ استان به این سمینار دعوت خواهند شد. قرار است این مربیان در این سمینار حضور داشته باشند،‌ اما در رابطه با مربی دوم این‌طور باید بگویم پدرو سالگادو، مربی سه ستاره کوبایی است که سابقه مربیگری در کشورهای ژاپن، کلمبیا، ویتنام و اکوادور را در کارنامه خود دارد. او یک مربی با رزومه است که در کوبا مربی نوجوانان و مدتی را نیز مدیر تیم ملی کوبا بوده است. در حال حاضر سرمربی تیم ملی اکوادور است و چند روز دیگر قرارداد او به پایان خواهد رسید. ما دعوت‌نامه وی را امروز به فدراسیون کشور کوبا ارسال می‌کنیم و به توافق نهایی نیز رسیده‌ایم تا هدایت نوجوانان و جوانان کشورمان را برعهده بگیرد.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سؤال که زمان حضور این دو مربی دقیقا مشخص شده است یا خیر، اظهار داشت: ما طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مربیان لهستانی و کوبایی در یک برهه زمانی به تهران سفر کنند. اتفاق خوبی که قرار است رخ دهد این است که ما به مربی کوبایی اعلام کرده‌ایم از بین همه مربیانی که در این سمینار حضور خواهند داشت، می‌تواند دستیاران خود را انتخاب کند.

ثوری در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: فردا مسابقات استعدادهای برتر در زاهدان پیگیری می‌شود. این رقابت‌ها بین سنین ۱۲ تا ۱۵ سال است. در این رقابت‌ها نزدیک به ۳۰۰ بوکسور حضور خواهند داشت. این مسابقات با هماهنگی وزارت ورزش، اداره‌کل جوانان زاهدان و فدراسیون بوکس انجام شده است. ما پس از پایان این رقابت‌ها سه تا ۴ روز بعد انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور را در اهواز خواهیم داشت.

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید