www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۹:۲۹ 1399/05/29

تکواندو و کاراته در انتظار صدور مجوز فعالیت

تکواندو و کاراته دو رشته المپیکی ، در آستانه کسب مجوز از سرگیری تمرینات با تدوین پروتکل های بهداشتی هستند .

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، پس از شیوع و همه گیری ویروس کرونا تمام  فعالیت‌های ورزشی در کشور تعطیل شد. اگر چه فوتبال مجوز تمرین و برگزاری رقابتهای لیگ در همه سطوح را دریافت کرد، ولی برای سایر رشته‌های ورزشی تا کنون هیچ مجوزی صادر نشده است.

ادامه این وضعیت و  تعطیلی تمرینات خصوصا برای رشته‌هایی از جمله تکواندو و کاراته که سهمیه المپیک کسب کرده‌اند و باید برای حضور در این رویداد بزرگ آماده شوند، نگرانی‌هایی را از سوی مربیان و ورزشکاران در پی داشته است.

در همین رابطه امیرعباس لشگری عضو ستاد کرونا در ورزش اظهار کرد: اهمیت المپیک و کسب سهمیه از سوی تکواندو و کاراته از سوی مسئولان ورزش کشور به خوبی قابل درک است، اما در شرایط کنونی نمی‌توان بدون برنامه عمل کرد و سلامتی ورزشکاران را به خطر انداخت.

وی افزود: در این خصوص طی جلسات متعدد برای رشته‌های مختلف،پروتکل‌های بهداشتی جهت آغاز تمرینات و حتی در برخی رشته‌ها پروتکل‌های مروبط به برگزاری مسابقات تدوین شده و برای تائید و اخذ مجوز به ستاد عالی کرونا ارسال شده است.

لشگری در ادامه با اشاره به اینکه صدور مجوز آغاز فعالیت‌های ورزشی برعهده ستاد عالی کروناست،عنوان کرد: همانطور که برای فوتبال این مسیر طی شده است، این ستاد نیز پس از بررسی وضعیت کرونا در کشور، جمعبندی کلیه جوانب و پس از بررسی پروتکل‌های ارسالی ما، در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

در این شرایط به نظر می‌رسد به زودی شاهد از سرگیری فعالیت‌های رشته‌های مختلف ورزشی خصوصا المپیکی ها باشیم .

آخرین اخبار