www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۳۳ 1394/09/13

تکواندو جایزه بزرگ – مکزیک؛ تشریح قوانین برای مسئولان تیم‌ها/ مسافران المپیک ۲۲ آذر مشخص می‌شوند

کمیته برگزاری مرحله نهایی رقابتهای تکواندو جایزه بزرگ در مکزیک به تمامی مربیان اعلام کرد که برای حضور در کنار ورزشکار به عنوان مربی در جریان برگزاری مسابقات باید لباس رسمی برتن داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، جلسه فنی و هماهنگی برگزاری این دوره از رقابتها در سالن کنفرانس هتل تعطیلات […]

کمیته برگزاری مرحله نهایی رقابتهای تکواندو جایزه بزرگ در مکزیک به تمامی مربیان اعلام کرد که برای حضور در کنار ورزشکار به عنوان مربی در جریان برگزاری مسابقات باید لباس رسمی برتن داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، جلسه فنی و هماهنگی برگزاری این دوره از رقابتها در سالن کنفرانس هتل تعطیلات شهر مکزیکو سیتی با حضور تمامی مربیان و سرپرستان تیم‌ها از جمله ذوالقدر و مقانلو از تیم اعزامی ایران برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد مراسم وزن‌کشی و همچنین قرعه کشی مسابقات ساعت ۱۲ روز جمعه به وقت محلی در هتل محل اقامت تیم‌ها برگزار شود. ضمن اینکه به تمام تیم‌ها اعلام شد قوانین داوری هیچ تغییری نداشته و مسابقات طبق روال سه مرحله قبلی رقابتهای جایزه بزرگ برگزار می‌شود. همچنین مربیان می‌بایست در زمان هدایت تکواندوکاران خود لباس رسمی (کت و شلوار) برتن داشته باشند.

«لی» مدیر ورزشی WTF در این جلسه از برنامه های فدارسیون جهانی برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از رقابتها خبر داد و اعلام کرد انتظار می‌رود این رقابتها با حضور هشت تکواندوکار برتر هر وزن در بالاترین کیفیت فنی برگزار شود.

1929186اعلام مسافران المپیک در ۲۲ آذرماه
فدراسیون جهانی در اطلاعیه اعلام کرد که در پایان رقابتهای جایزه بزرگ مکزیک که هشتمین دوره از این سری رقابتها طی دو سال گذشته است، جمع بندی لازم برای امتیازات کسب شده در رقابتهای مختلف توسط کمیته اجرایی انجام و در نهایت ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) اسامی نهایی تکواندوکارانی که موفق به کسب سهمیه از طریق سیستم جدید (رنکنیگ) شده‌اند، را اعلام خواهد کرد. پس از آن کشورهایی که کمتر از سه سهمیه کسب کرده‌اند، می‌توانند در مسابقات قاره‌ای به دنبال کسب سهمیه باشند.

قابل ذکر است کشورهای مدعی فقط از طریق سیستم رنکینگ فدراسیون جهانی اجازه کسب هر چهار سهمیه را هر بخش مردان و زنان را داشته اند. کشورهایی که موفق به کسب سهمیه نشده اند از رقابتهای قاره ای تنها اجازه کسب دو سهمیه را خواهند داشت.

قضاوت ۵۰ داور در مکزیک
قضاوت این دوره از مسابقات را ۵۰ داور بین المللی از کشورهای مختلف برعهده دارند. این مسابقات در بخش داوری هم آزمونی برای کسب سهمیه قضاوت در المپیک ریو است و کمیته داوران فدراسیون جهانی در مسابقات مختلف داوران را مورد ارزیابی قرار خواهد داد و در نهایت ۳۰ داو را برای قضاوت در بازی‌های المپیک دعوت خواهد کرد. در میان ۵۰ داوری که در مکزیک حضور دارند، حافظ مهدوی داور ايرانی که دارای درجه یک بین‌المللی است، شانس زیادی برای سفر به ریو دارد، در این رقابتها نیز قضاوت خواهد کرد.

باران در مکزیکوسیتی
بر خلاف دو روز گذشته آب و هوای مکزیکوسیتی روز پنجشنبه بارانی و سرد بود. این موضوع در کنار مشکلات ترافیکی تیم ها را برای حضور در سالن تمرین به دردسر انداخت و اغلب تیم ها با تاخیر به مرکز ورزشی «کنر» رسیده و همین مساله تداخل در برنامه‌های تمرینی تیم‌ها را در پی داشت.

1929185آخرین تمرین ملی پوشان ایران
اعضای تیم ملی ایران صبح جمعه به وقت محلی آخرین تمرین خود را زیر نظر کادر فنی برگزار می‌کنند. ملی پوشان کشورمان که تا کنون چهار جلسه تمرین را پشت سر گذاشته‌اند، به شرایط محل برگزاری مسابقات به خوبی آشنا شده و ساعت خواب نفرات تیم نیز تنظیم شده است. با برگزاری آخرین تمرین، چهار عضو تیم کشورمان آماده جضور در مرحله نهایی مسابقات جایزه بزرگ خواهند شد.

محافظ جدید وارد بازار شد
شرکت «دی دو» که محافظ سینه یا همان «هوگو» الکترونیکی را تامین می‌کند، برای این مسابقات سری جدید این محافظ‌ها را روانه بازار کرده است. طراحی جدید این محافظ‌ها دارای پیشرفت‌های فنی زیاید است که دقت در ثبت امتیاز را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. این هوگوها برای وزن‌های خاص طراحی جداگانه دارد و در صورت تائید مسئولان فدراسیون جهانی در مسابقات مختلف استفاده خواهد شد تا تائیدیه های لازم را برای استفاده در المپیک ریو بدست آورد.

مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ تکواندو در سال ۲۰۱۵ روزهای شنبه و یکشنبه با حضور ۶۴ تکواندوکار برتر جهان در مکزیکو سیتی برگزار خواهد شد.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار