www.khabarrazmavar.ir

تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی؛

شناسه خبر : ۲۱:۳۱ 1397/12/10

تکواندوکاران ایران و اردن طلا گرفتند/فزران بالاخره طلا گرفت

روز دوم از سومین دوره رقابتهای تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی با کسب سه مدال طلا توسط نمایندگان ایران و یک طلای تکواندوکار اردنی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، این دوره از مسابقات که با حضور ۳۶۱ تکواندوکار از ۲۲ کور در ورزشگاه المپیک کیش جریان دارد امروز جمعه ۱۰ اسفندماه با برگزاری چهار وزن دوم مردان پیگیری شد که سه مدال طلا به فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی و سجاد مردانی رسید و یک طلا هم  تکواندوکاری از اردن از آن خود کرد.

در وزن دوم که ۳۰ تکواندوکار حضور داشتند، فرزان عاشورزاده به نشان طلا دست یافت. فرزان بعد از ناکامی در رقابتهای انتخابی تیم ملی و شکست در تورنمنت کره جنوبی، تنها راه بازگشت به اردوی تیم ملی را همین رقابتهای کیش را در پیش داشت که از آن بهترین بهره را برد. وی بعد از یک دور استراحت، امیرمحمدیکتایی، ابراهیم صفری، «گورتیسو» از روسیه و محمد کاظمی را شکست داد و طلا گرفت.

در این وزن کاظمی نقره گرفت، نماینده روسیه به همراه «نفاتی» از تونس به نشان برنز دست پیدا کردند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم جدال تماشمایی دو مرد طلایی ایران در بازیهای آسیایی را در نیمه نهایی شاهد بودیم. میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی در این رقابت که شاید حکم انتخابی رقابتهای جهانی را داشته باشد به مصاف هم رفتند که در نهایت این حسینی بود که با برتی ۲۶ بر ۱۰ سند حضور خود در رقابتهای جهانی را امضا کرد. حسینی در فینال هم «تیساکویف» از روسیه را شکست داد و طلا گرفت. در این وزن رقیب روسی به نشان نقره دست پیدا کرد. بخشی و «واردازاریان» از ارمنستان به نشان برنز رسیدند. در این وزن ۲۳ تکواندوکار پیکار کردند.

در وزن ششم یا ۸۰- کیلوگرم یه جوان با آتیه همه معادلات را به سود خود تغییر داد. مهران برخورداری «تارک موسالی» از لبنان، «هون کیم» از کره جنوبی و عرفان حیدری را شکست داد و در دیدار نهایی برابر «صالح الشراباتی» از اردن بازنده شد و نقره گرفت. عرفان ناظمی و عرفان حیدری هم برنز گرفتند.

سجاد مردانی هم در مبارزه پایانی وزن ۸۷+ کیلوگرم برابر سعید رجبی کار خود را برای حضور در رقابتهای جهانی هموار کرد.در این وزن ۹ تکواندوکار حضور داشتند که مردانی بعد از یک دور استراحت، سیاوش فخرایی و «کرار الدفاری» از عراق را شکست داد و به فینال رسید تا با برتری ۱۳ بر ۷ مقابل رجبی به نشان طلای این وزن دست پیدا کند. رجبی نقره گرفت و نماینده عراق و «حمرا کنان» از اردن هم برنز گرفتند.

در پایان این دوره از مسابقات، ایران با ۵ مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۷۶۳ امتیاز کاپ قهرمانی را بالای سر برد؛ اردن با ۲ مدال طلا، یک برنز و ۲۷۹ امتیاز نایب قهرمان شد، کره‌جنوبی با یک طلا و ۱۲۸ امتیاز بر سکوی سومی ایستاد و قزاقستان با یک نقره، یک برنز و ۸۹ امتیاز عنوان چهارمی را کسب کرد.

تیم‌های روسیه، تونس، ازبکستان، عراق، ارمنستان و هند به ترتیب در جایگاه پنجم تا دهم قرار گرفتند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید