www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۰۸ 1400/08/18

تمجید فدراسیون بوکس آسیا از “شه‌بخش”

فدراسیون بوکس آسیا، از عملکرد دانیال شه‌بخش، بوکسور سبک‌وزن ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ صربستان تمجید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پس از تاریخ‌سازی دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی در رقابت‌های جهانی بوکس ۲۰۲۱ صربستان و کسب نخستین مدال ایران در تاریخ این رقابت‌ها، فدراسیون بوکس آسیا (asbc) نسبت به این تاریخسازی واکنش نشان داده و از عملکرد تیم ملی ایران تمجید کرد.

فدراسیون بوکس آسیا درباره عملکرد بوکسورهای ایران نوشت:

«رقابت‌های جهانی بوکس ۲۰۲۱ به میزبانی بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار شد که محلی برای درخشش بوکسورهای کشورهای در حال توسعه بود. ایران نیز یکی از این کشورهایی بود که بوکسورهایش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و نهایتا هم مدال تاریخی را به دست آورد.

دانیال شه‌بخش بوکسور ۶۰ کیلوگرم ایران نیز از جمله نفرات این تیم بود که عملکرد درخشانی داشت و با اعتماد به نفس بالایی روی رینگ می‌رفت. او مهارت فنی فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشت تا به عنوان تنها بوکسور ایرانی راهی نیمه نهایی وزن خود شده و نخستین مدال ایران در تاریخ این رقابت‌ها کسب کند.

شاگردان علیرضا استکی در این مبارزات. در ۱۰ وزن روی رینگ رفته و ۱۰ پیروزی را برابر حریفان خود کسب کردند که عملکرد خوبی برای تیم ایران به شمار می‌رود. دانیال شه‌بخش دارنده مدال نقره آسیا نیز بهترین ملی‌پوش ایران بود که برابر حریفانی چون «موسی چام و گوستاوو ریورا» به برتری رسید. اوج درخشش شه‌بخش برابر “موناربک سیتبک” بوکسور باتجربه قرقیزستانی بود که او را به مرحله یک هشتم نهایی رساند.

شه‌بخش با عملکرد خوب و رقص پای فوق‌العاده بارها با ضد حملات خود بوکسور باتجربه قرقیز را از پای درآورده و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. او در این مرحله «ادگارس اسکوردلیس» بوکسور لیتوانی را پیش رو داشت که از سال ۲۰۰۶ در رقابت‌های بین‌المللی حضور دارد. او در این مرحله نیز حریف خود را مغلوب تکنیک ناب خود کرد تا ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرده و مدال ایر تاریخی را برای بوکس ایران کسب کند. این نخستین مدال ایران در تاریخ رقابت‌های جهانی بوکس بود.»

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.