www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۲۲ 1398/11/15

تثبیت جایگاه تکواندوکاران ایرانی در رنکینگ المپیکی

نخستین رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در سال ۲۰۲۰ اعلام شد و نمایندگان کشورمان جایگاه خود را تثبیت کردند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه فوریه را اعلام کرد. در این رنکینگ امتیازات ماه «ژانویه» سال ۲۰۱۶ به طور کل از جدول رده‌بندی حذف و از امتیازات ماه‌های دیگر از این سال ۷۵ در صد کم شده است؛ امتیازات ۲۰۱۶، ۵۰ درصد (ماه “ژانویه” ۷۵ درصد)؛ امتیازات ۲۰۱۷، ۲۵ درصد (ماه ژانویه ۵۰ درصد) کاهش پیدا کرده و از امتیازات ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ نیز ۲۵ درصد کسر شده است.
در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با ۳۴۵/۳۴ امتیاز همچنان در رده پنجم قرار دارد؛ فرزان عاشورزاده دیگر تکواندوکار کشورمان در این وزن نیز با ۱۴۳/۷۰ امتیاز در رده بیست و هفتم جای دارد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی با ۳۰۴/۱۶ امتیاز رده ششمی خود را حفظ کرد، سروش احمدی با ۲۴۰/۹۲ امتیاز جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده و امیرمحمد بخشی نیز با ۱۵۰/۱۲ امتیاز رده بیستم را به نام خود ثبت کرده است.

محمدعلی خسروی در وزن ۸۰- کیلوگرم با ۱۲۴/۳۲ امتیاز در رده سی و چهارم قرار دارد و علی اشکوریان نیز با ۱۲۰ امتیاز رده سی و پنجم را به خود اختصاص داده است. سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم با ۲۶۴/۴۴ امتیاز جایگاه هفتمی را به خود اختصاص داده است. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن با ۱۴۴/۶۵ امتیاز رده بیست و نهم را در اختیار دارد.

اما در گروه زنان ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم با ۱۱۰/۹۹ امتیاز رده چهل و چهارم را به نام خود ثبت کرده است. مهلا مومن‌زاده دیگر نماینده این وزن نیز که در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال نقره شد با کسب ۸۱ امتیاز در رده شصت و چهارم قرار دارد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم یلدا ولی‌نژاد با ۱۴۹/۸۲ امتیاز رده نوزدهم را به خود اختصاص داده؛ کیمیا همتی دیگر نماینده ایران در این وزن با ۷۸/۷۴ امتیاز در رده چهل و نهم قرار گرفته است. ملیکا میرحسینی نیز با ۴۶/۹۱ امتیاز در جایگاه هفتاد و یکم قرار دارد و پریسا جوادی نیز با ۶۱/۴۲ امتیاز در رده نود و چهارم قرار گرفته است.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل با ۶۷/۱۷ امتیاز رده پنجاه و دوم را به خود اختصاص داده، اکرم خدابنده دیگر نماینده این وزن با ۵۸/۲۹ امتیاز در رده پنجاه و هشتم جای دارد.

آخرین اخبار