www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۷:۴۰ 1401/10/10

تاریخساز بوکس ایران: به مناطق محروم توجه شود/ نیازمند مسابقات تدارکاتی هستیم

ستاره تیم ملی بوکس ایران گفت: از نظر من نیاز اصلی این رشته در ایران توجه به مناطق محروم و استعدادیابی درست است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، دانیال شه‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره درخواست خود از فدراسیون بوکس با ریاست جدید،‌ توضیح داد: واقعا چیزی را برای خودم نمی‌خواهم و دوست دارم راجع به آینده این رشته و استعدادهای استانی صحبت کنم. امیدوارم در همه استان‌ها و هیات‌های فعال که می‌توانند قهرمان ساز باشند و برای بوکس ایران مدال آوری کنند، برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت بگیرد.

او ادامه داد: ما از همین الان باید یک برنامه خوب برای فدراسیون جدید داشته و موضوعات قبل را کنار بگذاریم. باید همه چیز را از نوع بسازیم. متاسفانه در استان‌های ما اسپانسر، شرکت، کارخانه و … نیست که به عنوان اسپانسر از جوانان ما حمایت کنند. موضوعی که وجودش به ورزش استان کمک می‌کند. در استان خود ما (سیستان و بلوچستان) واقعا بدون هیچ امکاناتی به مدال جهانی دست یافتیم. فقط و فقط اداره کل استان است که کمک می‌کند و کس دیگری نیست.

دارنده تنها مدال جهانی بوکس ایران، راجع به حضور روح‌الله حسینی به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس، اظهار کرد: وقتی من به اردوی تیم ملی رسیدم آقای ‌روح‌الله حسینی نایب‌ رییس بودند. ایشان در سال‌های گذشته قهرمان بوده‌ و از شرایط ورزشکار بوکس کاملا اطلاع دارند. امیدوارم در پست جدید هم خوب باشند و امیدواری بسیاری را در راستای موفقیت بوکس ایجاد کنند.

او در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین نقطه ضعف بوکس چیست؟ اظهار کرد: واقعا باید بدانیم که بوکس مثل سایر رشته‌ها و المپیکی است، هرچند فعلا در خطر حذف از المپیک قرار دارد. بوکس جایگاه بالایی در دنیا دارد و نمی‌شود فقط این رشته را از دید قهرمانان آسیا ببینیم. من از دید جهانی می‌گویم که بوکس جزو بهترین رشته‌های دنیا است و در دنیا ارزش زیادی برای این رشته قائل هستند.

شه‌بخش ادامه داد: بوکس با مدال آوری سال‌های اخیر خود نوید این را داد که می‌تواند در صورت توجه مناسب مدال‌های زیادی را برای ورزش ایران به دست آورد. بهترین کار افزایش تعداد سفرهای برون مرزی است تا به قدری آماده شویم که در مسابقات رسمی به راحتی مقابل حریفان بدرخشیم. واقعا در این فدراسیون فقط و فقط مسابقه تدارکاتی کم داریم. ما از همه استان‌ها نماینده داشته‌ایم و فقط باید در مبارزه‌های تدارکاتی شرکت کنیم.

او گفت: نکته آخر نیز توجه مناسب به بحث استعدادیابی است. باید استعدادیابی بهتری در استان‌های خود خصوصا مناطق کم برخوردار انجام شود تا آن‌ها را کشف کنیم. ناامیدی معنایی ندارد و باید پر قدرت پیش رفت.

شه‌بخش گفت: از مسئولان استان سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنم که پس از یک سال که بالاخره به آن قولی که داده بودند عمل می‌کنند. پس از مدال آوری من در مسابقات قهرمانی جهان قول دادند به من زمین می‌دهند که الان مصوب شد و در حال انجام این کار هستند.

ملی‌پوش بوکس ایران با انتقاد از عدم حمایت خوب وزارت ورزش گفت: واقعا تنها بخاطر خودم نمی‌گویم، اصلا بنده را کنار بگذارید، اما وزارت ورزش وظیفه دارد به ورزشکاران خود برسد و آن‌ها را ساپورت کند تا ورزشکارانش هم با روحیه بالا مدال آوری کنند. تا به امروز هیچ اتفاق مثبتی از طرف وزارت ورزش برای بنده نیفتاده و در رابطه با بورسیه المپیک هم فقط نامه نگاری بود و هیچ اتفاقی نیفتاد. امیدواریم اتفاق مثبتی رخ بدهد.

او درباره برنامه‌های فعلی خود نیز گفت: فعلا تمریناتم را در استان پیگیری می‌کنم و اگر اردو شروع شود خیلی خوب است. مسابقات پیش رو هم در سال آینده هستند. مسابقات بسیار مهمی را پیش رو داریم و امیدواریم موفق شویم.

شه‌بخش با حمایت از علیرضا استکی گفت: با کادرفنی قبلی و آقای استکی کار بزرگی انجام داده‌ایم و نباید از او انتقاد شدیدی صورت بگیرد. همه ایراد دارند اما انتقاد غیر منصفانه درست نیست. نفراتی چون محمود نهتانی، همایون امیری، استاد کریمی، جاسم دلاوری و … زحمات زیادی کشیدند و نباید با آن‌ها مثل غریبه‌ها برخورد کنیم.

او در پایان صحبت های خود گفت: زمانی که مدال جهانی را گرفتم خیلی‌ها حرف‌هایی زدند که خوشایند نبود. نمیخواهم چیزی درباره این اتفاق بگویم و الان هم دوستانه می‌گویم که نباید این حرف‌ها را که درست هم نیستند بزنیم. زمانی فدراسیون ما قوی می‌شود که با هم اتحاد داشته و کنار هم باشیم تا برای ایران مدال آوری کنیم.

آخرین اخبار