www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۳۹ 1400/08/24

بهتری: برگزاری کلاس داوری MMA از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون است

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی گفت: دوره داوری انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) قرار است از ۲ تا ۵ آذر در تهران و با حضور مدرس بین المللی برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، یوسف بهتری در خصوص برگزاری جلسه اخیر مسئولان فدراسیون با روسای هیئت‌های استانی اظهار داشت: بعد از دو سال که به دلیل محدودیت‌های پاندمی کرونا دور یکدیگر جمع نشده بودیم، این جلسه فرصت مغتنمی بود تا دیدارها تازه شود. از سرپرست، نایب رئیس و دبیر هیئت انجمن های ورزش‌های رزمی استان مازندران به خاطر میزبانی این جلسه و فراهم کردن این شرایط سپاسگزاریم.

وی افزود: در نشست هم اندیشی مسئولان فدراسیون با روسای هیئت‌ها، موضوعات بسیار مهمی مطرح شد که یکی از آنها برگزاری دوره داوری انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) بود. این دوره قرار است از 2 تا 5 آذر در تهران و با حضور مدرس بین المللی برگزار شود. مورد بعدی بحث اساسنامه فدراسیون‌ها است که در مجلس شورای اسلامی به تایید رسید و باید در حضور روسای هیئت‌ها درخصوص آن هم اندیشی می‌کردیم.

رئیس فدراسیون انجمن های ورزش‌های رزمی، به بحث و تبادل نظر درخصوص آیین نامه جدید برگزاری انتخابات هیئت‌های استانی اشاره کرد و گفت: انتخابات هیئت‌های استانی باید طبق آیین نامه جدید برگزار شود و ما در سه استان انتخابات را در پیش داریم. روسای هیئت‌ها در این باره نظرات خود را مطرح کردند و به جمع‌بندی رسیدیم و قرار شد که در کمیسیون‌ها از آنها استفاده کنیم.

بهتری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های فدراسیون در زمان کرونا عنوان کرد: در دوران کرونا فدراسیون منفعل نبود و ارتباطش را با مربیان و ورزشکاران قطع نکرد. ما چندین دوره پویش ورزش در منزل داشتیم، همچنین پویش ورزش‌های رزمی برای توان‌یابان در منزل را برگزار کردیم که با استقبال گسترده‌ای روبه رو شد. بلافاصله بعد از فروکش کردن کرونا، داوران کیک بوکسینگ کشور، گرد هم جمع شدند و قوانین این رشته یکسان سازی و مدون شد.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی گفت: بعد از یکسان‌سازی قوانین داوری کیک بوکسینگ، قرار است رقابت‌های قهرمانی کشور این رشته را در آذرماه به میزبانی استان خوزستان برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به محدودیت‌های مالی، فعالیت رشته‌های تحت پوشش فدراسیون چطور تداوم بخشیده‌شد، اضافه کرد: فدراسیون انجمن‌های ورزشهای رزمی 128 رشته رزمی بسیار بزرگ و‌ قدرتمند را تحت پوشش خود قرار داده است، به همین دلیل کار بسیار زیادی داریم و در این راه روسای هیئت ها همیشه همراه ما بوده اند. یکی از مشکلات و موانع فدراسیون، کمبود بودجه و مشکلات مالی است که ما معمولا شرمنده روسای رشته ها، ورزشکاران، مربیان و روسای هیئت ها هستیم اما خداروشکر تا الان خوب پیش رفته ایم و انشالله با کمک مسئولان، وزارت ورزش و جوانان و همه دست اندرکاران، بتوانیم خدمات بهتری را نیز ارائه دهیم.

بهتری با اشاره به برنامه‌های آتی فدراسیون، اهداف این مجموعه را در نیمه دوم سال 1400 مورد نظر قرار داد و‌ گفت: در نیمه دوم سال 1400 سعی خواهیم کرد که حتما کرسی‌هایی که در سطح بین‌المللی داریم، حفظ کرده و آن را ارتقا دهیم. تلاش می‌کنیم تا انجمن‌های معتبرمان همچون پنچاک سیلات، سومو، سامبو، آیکیدو و کِندو و باقی سبک‌ها را به مراجع بین‌المللی نزدیک کنیم. سرو سامام دادن به شرایط کیک‌بوکسینگ و کار در جوجیتسو و همچنین شروع قوی برای ورزش‌ بسیار بسیار پرطرفدار ام‌ام‌ای MMA، از اهم اهدافی است که ما در نیمه دوم سال جاری دنبال می‌کنیم.

وی در خصوص روی کار آمدن سید حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و عملکرد 100 روزه وی در وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: روی کار آمدن سجادی آرزوی دیرینه ورزشکاران بود. به عبارت بهتر ورزشی‌ها مدت‌ زمان زیادی بود که در انتظار فردی بودند از جنس ورزش، قهرمان و تحصیل‌کرده این حوزه؛ کسی که درد ورزش، مربی و داور را درک می‌کند. در واقع سپرده شدن سکان کشتی ورزش به دست سجادی، مسرت‌بخش است. سجادی باتوجه به کارنامه ورزشی خود به خوبی می‌داند که وزن کم کردن یک ورزشکار چه زحمتی دارد؛ ارزش مسابقه دادن و تفاوت ناداوری و داوری خوب را می‌داند و مسلما حضور چنین فردی در راس امور آرزوی دیرینه تمام جامعه ورزش بود. خدا را شاکریم که این اتفاق افتاد و تشکر می‌کنیم از آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری بابت این انتخاب و به او تبریک می‌گوییم. همچنین از مجلس محترم شورای اسلامی و نمایندگان محترم دولت سپاسگزاریم که این انتخاب شایسته را داشتند. این اتفاق نویدبخش آینده‌ای روشن برای ورزش کشور است.

وی افزود: کارنامه 100 روزه وزارت هم بسیار درخشان بوده و ما موفقیت‌های زیادی داشتیم. ابلاغ اساسنامه و همچنین آیین‌نامه هیئت‌ها کار بسیار بزرگی بود که در این بازه زمانی انجام شد و با یاری خدا این موفقیت‌ها تداوم خواهد داشت. وظیفه ما این است که در این مسیر به دکتر سجادی بپیوندیم و به ایشان دست یاری بدهیم تا افق روشنی که متصور شده‌ایم، پدیدار شود.

بهتری در رابطه با اعزام تیم‌های ملی و تدابیر اندیشیده‌شده برای حضور مستمر در میادین جهانی عنوان کرد: بدون شک برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی و همچنین اردوهای منسجم برای تیم‌های ملی انجمن‌ها و تیم‌های اعزامی در دستور کار ما قرار دارد. تیم‌های قدرتمندی را به مسابقات اعزام کرده و با یاری خدا مدال‌های رنگارنگی را برای مردم شریف ایران به ارمغان می‌آوریم.

وی با اشاره به اعطای تجهیزات رزمی به هیئت‌های استانی از سوی فدراسیون، گفت: یکی از وظایفی که برعهده فدراسیون بوده و تا پیش از این محقق نشده بود، بحث کمک به هیات‌ها از حیث تامین تجهیزات و وسایل ورزشی بود. محدودیت‌های مالی باعث شده بود که هم مدیران قبلی و هم من تا پیش از این موفق به انجام این مهم نشویم، اما خدا را شاکریم که موقعیت جذب سرمایه فراهم شد و توانستیم این وظیفه را انجام دهیم و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید