www.khabarrazmavar.ir

جامعه ورزش‌های رزمی در سوگ؛

شناسه خبر : ۰۸:۴۵ 1395/10/08

بنیانگذار ووشو ایران به دیار باقی شتافت

حسین داوودی پناه از بنیانگذاران ووشوی ایران دارفانی را وداع گفت تا اندوه بزرگی برای جامعه هنرهای رزمی کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، داوودی پناه معروف به داداشی که از سال ۱۳۵۴ فعالیت در رشته های رزمی را با کونگ فو آغاز کرده و مسئولیت سبک «تای چی چوان» را بر عهده داشت، روز سه شنبه بر اثر حمله قلبی دارفانی را وداع گفت.

حسین داوودی پناه در سال ۱۳۱۹ در روستای ملاپیری از توابع زنجان چشم به جهان گشود. وی از سال ۱۳۳۴ فعالیت ورزشی خود را در رشته کشتی و از محله جوادیه تهران آغاز کرد و سپس در رشته های مختلفی همچون ژیمناستیک، بوکس، کشتی کج، کاراته گوجوریو که بعدها به کونگ فو توآ تبدیل شد، به تمرین پرداخت.

مرحوم داداشی از سال ۱۳۵۴ آموزش «کونگ فو توآ» را در دانشگاه تهران آغاز کرد و در همین ایام بواسطه آشنایی با یک دانشجوی چینی، مطالعه کونگ فوی چینی یا ووشو را آغاز نمود و سپس با تاسیس«فرهنگستان تن و روان» در سال ۱۳۵۵ زمینه ساز حضور و آموزش هزاران هنرجو و صدها مربی کونگ فو توآ را فراهم کرد. 

با پیگیری های فراوان ایشان در سال ۱۳۶۶ اولین بار در کشور مجوز فعالیت «تای چی چوان» و دفاع شخصی از سوی اداره کل تربیت بدنی استان تهران صادر شد. در همین سال انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی ایران را تاسیس نمود تا فعالیت های این ورزش را سازماندهی کنند. تلاشها و پیگیری های مستمر استاد در راستای هدف والای بنیانگذاری ووشو در ایران با ارائه درخواستی به معاونت فرهنگی، آموزشی سازمان تربیت بدنی وقت مبنی بر اجازه گسترش فعالیت ووشو در سراسر کشور ، در سال ۱۳۶۸ منجر به تاسیس انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی ، تحت پوشش معاونت فرهنگی- آموزشی (دفتر جهاد تربیت بدنی) سازمان تربیت بدنی به مسئولیت خود استاد گردید و در سال ۱۳۶۹ مجوز فعالیت ووشو در سراسر کشور برای آقایان و در سال ۱۳۷۰ مجوز فعالیت بانوان صادر گردید.

روحش شاد و یادش گرامی.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید