www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۱۶ 1394/09/07

براساس اعلام فدراسیون جهانی؛ تکواندوکاران آسیب دیده اجازه حضور در «جایزه بزرگ» را ندارند

فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه ای به کشورهای عضو به صراحت اعلام کرد که تکواندوکاران آسیب دیده اجازه حضور در مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ را ندارند. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ تکواندو طی روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه با حضور هشت تکواندوکار برتر هر وزن در مکزیک […]

فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه ای به کشورهای عضو به صراحت اعلام کرد که تکواندوکاران آسیب دیده اجازه حضور در مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، مرحله نهایی رقابتهای جایزه بزرگ تکواندو طی روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه با حضور هشت تکواندوکار برتر هر وزن در مکزیک برگزار می شود.  این مسابقات از سری رقابتهای G۸ است که نفر اول ۸۰ امتیاز کسب خواهد کرد. در پایان این رقابتها نیز نفرات اول تا ششم رنکنیگ جهانی جواز حضور در بازیهای المپیک ریو ۲۰۱۶ را بدست خواهند آورد.

فدراسیون جهانی هفته گذشته با ارسال نمابری به کشورهای عضو حضور تکواندوکاران آسیب دیده در این رقابتها را ممنوع اعلام کرد. در این نامه به صراحت قید شده که ثبت نام و اعزام تکواندوکاران آسیب دیده به مکزیک موجب جریمه و حتی حذف از حضور در المپیک خواهد بود.

این تصمیم فدراسیون جهانی با هدف فرصت دادن به تمامی جودوکاران مستعد برای حضور در المپیک اتخاذ شده است. نکته مهم اینکه فدراسیون جهانی تکواندو برای این تصمیم از تیمهای برتر دنیا نظر خواهی نکرده است.

جالب تر ایتکه در این نامه به صراحت اعلام شده که WTF از آسیب دیدگی مهدی خدابخش اطلاعات کافی در اختیار دارد. به نظر می رسد که این نامه تنها با هدف غیبت خدابخش در مکزیک تنظیم و ارسال شده است. از سوی دیگر فدراسیون تکواندو کشورمان در واکنش به این نامه اعلام داشته که اسامی تیم اعزامی ایران به این رقابتها در پایان مهلت قانونی ثبت نام (یکشنبه هشتم آذرماه) معرفی خواهد شد.

تیم ملی کشورمان تاکنون موفق به کسب دو سهمیه برای حضور در بازیهای المپیک شده و دو سهمیه دیگر خود را نیز در مسابقات مکزیک قطعی خواهد نمود.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار