www.khabarrazmavar.ir

مسابقات جودو قهرمانی جوانان جهان؛

شناسه خبر : ۱۴:۳۴ 1396/07/29

ایپون های چند ثانیه ای و باخت های سریالی جوانان ایران روی تاتامی کرواسی

تیم ملی ۶ نفره جودو ایران در رقابتهای جودو قهرمانی جوانان جهان بدون دریافت حتی یک مدال به کار خود پایان داد و باخت های متعدد و ایپون های چند ثانیه ای زنگ خطری بزرگ برای جودوی کشور به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، مسابقات جودو قهرمانی جهان از ۲۶ مهر به مدت چهار روز به میزبانی زاگرب کرواسی برگزار شد.

تیم ملی جودو ایران با ترکیب ۶ نماینده در این رقابت ها شرکت کرد اما نه تنها هیچ کدام از جودوکاران ایران به مدال دست نیافتند بلکه حتی از رسیدن به مرحله نیمه نهایی هم بازماندند و بعد از یک یا دو مبارزه از گردونه پیکارها کنار رفتند.

احمد کاظمی به عنوان سرمربی، مختار خورنگ به عنوان مربی کادر فنی تیم ملی کشورمان را تشکیل می دادند اما نکته قابل توجه حضور محمد منصوری سرمربی تیم بزرگسالان به عنوان سرپرست در کنار جودوکاران جوان بود که حضور سوال برانگیز او در کنار تیم هم نتوانست تاثیری در نتیجه ملی پوشان ایران بگذارد.

فیروزآبادی اولین نماینده ناکام ایران در رقابت های کرواسی

در نخستین روز از مسابقات قهرمانی جوانان جهان، جعفر فیروز آبادی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی کشورمان به مصاف حریفان خود رفت.
وی در نخستین دیدار خود نماینده را ایپون کرد تا شروع خوبی را برای ایران رقم بزند. فیروزآبادی در دور دوم نیز جودوکاری از کشور مراکش را شکست داد.
اما در سومین دیدار مقابل نماینده برزیل شکست را پذیرفت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. در جدول وزن ۶۰- کیلوگرم۴۷ نفر شرکت کرده‌ بودند.

حذف خجسته، امید اول مدال آوری ایران

در دومین روز از رقابت های قهرمانی جوانان جهان، علیرضا خجسته نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم کشورمان در حالی که امید اصلی برای کسب مدال بود بر روی تاتامی رفت .
خجسته در نخستین گام حریفی از کشور نپال را از پیش رو برداشت. اما در مبارزه دوم مقابل جودوکاری از ایتالیا شکست را پذیرفت و از دور مسابقات کنار رفت.
در جدول وزن ۶۶- کیلوگرم ۵۲ جودوکار حضور داشتند.
وی مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا و مدال برنز بازی های کشورهای اسلامی و چند مدال نوجوانان و جوانان آسیا را در کارنامه افتخارات خود دارد و در پیکارهای المپیک ۲۰۱۶ ریو هم سهمیه کسب کرده بود. کادر فنی تیم ملی تمام تلاش خود را برای حضور قدرتمند او در رقابت های جهانی جوانان ۲۰۱۷ به کار بسته بودند اما نتیجه ای در بر نداشت و بزرگترین شانس ایران سوخت شد.

حذف جواد مرادی در اولین مبارزه

جواد مرادی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم کشورمان در سومین روز از پیکارهای جهانی به میدان رفت. وی در گام نخست برابر جودوکاری از کشور فرانسه ایپون شد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

باغچقی در ۴۶ ثانیه ایپون شد

در ادامه مسابقات روز سوم، قاسم باغچقی در جدول ۴۵ نفره وزن منهای ۹۰ کیلوگرم در اولین مبارزه جودوکار برزیلی را شکست داد و به دور دوم راه یافت. اما در این مرحله مقابل نماینده پرتغال در ۴۶ ثانیه ایپون شد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

پرهیزکار در یک دقیقه با امتیاز ایپون باخت

علی پرهیزکار در روز پایانی مبارزات انفرادی و در وزن ۱۰۰-کیلوگرم و در حضور ۳۱ جودوکار، در نخستین مبارزه برابر نماینده اتریش به میدان رفت و در مدت ١ دقیقه ایپون شد تا یکی دیگر از نمایندگان جودوی ایران با مسابقات جهانی کرواسی وداع کند.

ایپون شدن حمید رضا ملک زاده در ۴٩ ثانیه

حمید رضا ملک زاده نماینده وزن ١٠٠+ کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان که مدت هاست از رده نوجوانان در اردوهای تیم ملی حضور دارد و جزو امیدهای ایران محسوب می شد، آخرین جودوکار ایران بود که در بخش انفرادی به روی تاتامی رفت.
وی در نخستین مبارزه مقابل نماینده آمریکا به پیروزی رسید اما در مسابقه دوم مقابل حریف هلندی در ۴٩ ثانیه ایپون شد و از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن ۲۷جودوکار حضور داشتند.
با حذف ملک زاده پرونده ۶ نماینده جودوی ایران در رقابت های انفرادی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۷ بسته شد و این نتایج که حتی هیچ کدام از نمایندگان کشورمان نتوانستند تا مرحله نیمه نهایی پیش بروند یک ناکامی بزرگ برای ایران رقم زد.

انتظار می رود فدراسیون برای جوانان جودو که قرار است جایگزین تیم ملی بزرگسالان شوند و آینده این رشته ورزشی را رقم بزنند برنامه ریزی بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید