www.khabarrazmavar.ir

رئیس فدراسیون چین تبریک تلخی به ایران گفت/

شناسه خبر : ۰۰:۵۷ 1396/07/14

اوجاقی: سطح مسابقات جهانی اگر بالا نبود چرا قهرمان جهان ها باختند؟

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو ایران گفت: سطح چهاردهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان بسیار بالا بود و ما توانستیم برای اولین بار ابرقدرت بزرگ ووشو جهان را کنار بزنیم.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم ملی ووشو ایران در بخش ساندا موفق شد برای اولین بار در طول تاریخ با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره به عنوان قهرمانی در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ کازان روسیه دست یابد و به حکومت چندین ساله چینی ها پایان دهد.

حسین اوجاقی که سرمربیگری تیم مردان ایران را در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان برعهده داشت، پس از بازگشت به ایران درخصوص این دستاورد بزرگ به خبرنگار رزم آور گفت: مسابقات امسال قهرمانی جهان در سطح بسیار بالایی برگزار شد و نتایج به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود، متاسفانه همیشه بعد از هر موفقیت عده ای هم هستند که صحبت های حاشیه ای بزنند و بخواهند آن را پای سطح پایین رقابت ها بگذارند که نباید به آن اهمیت داد.

وی در ادامه توضیح داد: اگر سطح رقابت ها پایین بود چرا قلی پور، قهرمان جهان ما نتیجه را واگذار کرد؟ حریف یوسف صبری دو مدال جهانی داشت ولی از ووشوکار ما باخت یا میلاد عارفی مقام حریفی از هند را شکست داد که چندین مدال جهان داشت و همین رقیب هندی در دور قبل قهرمان جهان روس را مغلوب کرده بود ، همه با برنامه ظاهر شده بودند و سطح کیفی رقابت ها وحشتناک بالا بود.

قلی پور با حریفش ۳۰ کیلو اختلاف وزن داشت

سرمربی تیم ملی ووشو درباره حریف حمیدرضا قلی پور در فینال بیان کرد: قلی پور حریفان خوبی از لبنان و رومانی را مغلوب کرد و فینالیت شد، اما در فینال نتوانست مقابل حریف چینی اش برنده باشد، این ووشوکار چینی ۳۰ کیلو از حمید سنگین وزن تر بود، وقتی در وزن ۹۰+ مبارزه می کنی این احتمالات که اختلاف وزن زیاد باشد هم وجود دارد و عجیب نیست.

وی افزود: قلی پور بعد از پشت سر گذاشتن دوره نقاهت و به خاطر تمرین نکردن زمانی که به اردوهای تیم ملی برگشت ۱۲۰ کیلو بود ولی وزنش کاذب بود و کم کم آن را کاهش داد.

صبری و عارفی مقام فوق العاده بودند

اوجاقی به عملکرد ۳ ملی پوش ووشو که اولین بار بود رقابت های قهرمانی جهان در رده بزرگسالان را تجربه می کردند، اشاره کرد و در این باره گفت: به نظر من عملکر یوسف صبری و میلاد عارفی مقام بسیار عالی بود آنها با اختلاف زیاد حریفان قدرتمند خود را مغلوب کردند.

وی درباره معین تقوی اظهار داشت: تقوی هم اولین تجربه جهانی اش در بزرگسالان بود و توانست با مشقت زیاد برنده شود و به مدال طلا برسد، عملکرد این ووشوکار هم قابل قبول بود.

محمدسیفی اقتدار بالایی داشت

سرمربی تیم ملی ووشو درخصوص عملکرد محسن محمدسیفی اعلام کرد: محسن مانند گذشته با اقتدار ظاهر شد و حریف مصری او دو مدال طلا در رقابت های جهانی و جام جهانی داشت اما محمدسیفی توانست به خوبی از پس او بربیاید و مثل همیشه با قدرت در تمام مبارزه هایش ظاهر شود.

رئیس فدراسیون چین به دکتر علی نژاد تبریک گفت

اوجاقی در واکنش به پیام های تبریک رئیس جمهور، رئیس مجلس و … گفت: این برای اولین بار بود که ووشو ایران با اقتدار توانست در سکوی نخست جهان قرار بگیرد و ابر قدرت این رشته یعنی چین را کنار بزند و این دستاورد مهم واکنش های زیادی را نیز به همراه داشت، ما از رئیس جمهور و رئیس مجلس و همه کسانی که تبریک گفتند تشکر می کنیم و پیام آنها خوشحالی ما را دو چندان کرد.

وی اذعان کرد: بعد از قهرمانی ایران، رئیس فدراسیون ووشو چین و رئیس چینی کمیته فنی فدراسیون جهانی ووشو جلو آمدند و به دکتر علی نژاد، رئیس فدراسیون ووشو ایران تبریک گفتند، اما تبریک آن ها تلخ بود و چندان از این اتفاق دل خوشی نداشتند.

سرمربی تیم ملی ووشو تاکید کرد: موفقیت ووشو در رقابت های جهانی نتیجه تلاش ورزشکاران، کادر فنی و مدیریت فدراسیون بود و در واقع حاصل یک کار تیمی بود که بسیار هم با ارزش است.

تالوکاران فرم های خوبی را اجرا کردند

حسین اوجاقی درخصوص عملکرد تالوکاران ایران در رقابت های قهرمانی جهان روسیه گفت: تالوکاران کشورمان فرم های خود را به خوبی اجرا کردند به ویژه فرشاد عربی که بسیار بی نقص بود و با اختلاف یک صدم ثانیه از گرفتن مدال بازماند.

سرمربی تیم ملی ساندا اضافه کرد: تیم دوئلین مردان در حالی به مدال طلا رسید که با کره جنوبی که دوم شد ۱۳ صدم اختلاف داشت، در تالو گاهی یک دهم ثانیه هم سرنوشت را تغییر می دهد ولی اختلاف تیم دوئلین ما بسیار بالا بود و در کل عملکرد تالوکاران هم خوب بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار