www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۱۲ 1397/06/01

امیر محمد بخشی نقره گرفت/ کسب بیست و پنجمین مدال کاروان ایران

تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان در مبارزه نهایی برابر بهترین تکواندوکار جهان باخت و ‌به نشان نقره هجدهمین دوره بازیهای آسیایی دست یافت.این بیست و پنجمین مدال کاروان ورزشی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، امیر محمد بخشی که دو ماه قبل مدال طلای قهرمانی آسیا را کسب کرده بود، در مبارزه پایانی ‌وزن ۶۷- کیلوگرم رقابتهای تکواندو بازیهای  آسیایی برابر «دای هون لی» نفر نخست رنکینگ جهان، دارنده سه طلای جهان ‌و بهترین تکواندوکار حال حاضر دنیا یک مبارزه نزدیک را به نمایش گذاشت و در نهایت ۱۲ بر ۱۰ باخت و نقره گرفت.

بخشی بعد از یک دور استراحت، در مبارزه نخست خود رقیب ازبکستانی را شکست داد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی «هوانگ» از چین تایپه را بعد از تساوی ۱۳ بر ۱۳ در امتیاز طلایی شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله «ابوغاش» دارنده مدال طلای المپیک از اردن را ۱۰ بر ۸ از پیش و برداشت ‌وبه فینال رسید.

مبارزات تکواندو به پایان رسید و تیم ایران با دو طلای میرهاشم حسینی و سعید رجبی سه نقره کورش بختیار ، مرجان سلحشوری و امیر محمدبخشی و دو برنز ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده به کار خود پایان داد.

 ناهید کیانی هم ظهر امروز موفق شد در وزن ۴۹- کیلوگرم یک مدال برنز کسب کند. الهه شیدایی، ملیکا میرحسینی، پریسا جوادی، زهرا پوراسماعیل و مهدی خدابخش نیز حذف شدند.

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی به میزبانی اندونزی در جاکارتا جریان دارد.

آخرین اخبار