www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۲۱ 1398/04/29

استکی: مجوز اعزام ۵ بوکسور به مسابقات جهانی را داریم!

سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: با نظر شورای برون مرزی تنها جواز اعزام ۵ بوکسور به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در روسیه را داریم، اما وزارت ورزش قول مساعد داده است که پیگیری‌های لازم برای افزایش سهمیه ما را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس ایران در مورد تعداد سهمیه بوکسورها برای اعزام به رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ در روسیه، آخرین شرایط بوکسورها در اردوهای آماده سازی، شرایط مالی فدراسیون و انتقاد برخی ملی‌پوشان از نحوه برگزاری انتخابی‌ها صحبت کرد که در ادامه گفتگوی ایسنا با استکی را می‌خوانید.

۵ سهمیه برای اعزام بوکسورها به قهرمانی جهان داریم

استکی درباره تعداد نفرات و ترکیب اعزامی تیم ملی بوکس ایران به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در روسیه، توضیح داد: مشکل اصلی ما تعداد مجوزهایی است که شورای برون مرزی برای اعزام بوکسورهای تیم ملی صادر می‌کند. در حال حاضر طبق نظر شورای برون مرزی، ما تنها ۵ بوکسور را می‌توانیم اعزام کنیم که کار را برای انتخاب نفرات نهایی جهت اعزام سخت می‌کند. با این حال نفرات اصلی ما در تیم ملی مشخص شده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که پنج بوکسور نهایی برای اعزام، بیشتر از سبک وزن‌ها خواهند بود یا سنگین وزن‌ها؟ اظهار کرد: خوشبختانه ما هم سبک وزن‌های خوبی داریم و هم سنگین وزن‌های خوبی در تیم حضور دارند. باید با کادرفنی و رئیس فدراسیون جلساتی را برگزار کنیم تا تصمیمات نهایی برای انتخاب نفرات اعزامی را بگیریم. البته فدراسیون و بنده شخصا پیگیر هستیم تا مجوزهای لازم برای اعزام نفرات بیشتر، از سوی شورای برون مرزی صادر شود. وزارت ورزش نیز در این مورد قول مساعد داده است که امیدوارم عملی شود.

برای کسب تجربه به رقابت‌های جهانی می‌رویم

سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: همیشه نمی‌توانیم در مسابقات تدارکاتی سطح ۴ و ۵  جهان شرکت کرده و مدال بگیریم، اما در مسابقات اصلی مقابل حریفان اصلی شکست بخوریم. بهتر است این بوکسورها در مسابقات جهانی شرکت کنند تا تنشان به تن قدرت‌های برتر دنیا بخورد و نقاط ضعف خود را بشناسند. همانطور که می‌دانید حضور در یک مسابقه تدارکاتی سطح بالا با یک سال تمرین برابری می‌کند چون بوکسور در شرایط مسابقه قرار می‌گیرد. این نیاز تیم ملی است که بوکسورها در مسابقات جهانی شرکت کنند و با رقبای خود روبرو شوند.

او افزود: ما چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، در بسیاری از مسابقات جهانی شرکت نکرده‌ایم و اگر هم حضور داشته‌ایم توفیقی از نظر کسب مدال حاصل نشده است. در حال حاضر نیز هدف ما کسب تجربه بزرگ از این مسابقات است و اگر هم مدالی حاصل شود باعث افتخار خواهد بود.

مشکل مالی نداریم

استکی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط بوکسورهای ایران می‌توانند در این مسابقات سهمیه المپیک را کسب کنند؟ توضیح داد: خوشبختانه این مسابقات کسب سهمیه المپیک نیست و خیالمان راحت است. همانطور که گفتم تنها برای کسب تجربه عازم روسیه می‌شویم. انتخابی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، دی و اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. یکی از این مسابقات آسیایی و دیگری جهانی است که سعی می‌کنیم با بیشترین قدرت در این رقابت‌ها حاضر شویم.

سخنگوی شورای فنی فدراسیون بوکس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون مشکل مالی برای اعزام تیم ملی ندارد؟ اظهار کرد: تقریبا دو سال است فدراسیون هر آنچه که کادرفنی تیم ملی می‌خواهد را فراهم کرده است. در حال حاضر نیز بنده از وقتی آمده‌ام سعی داشتم بوکسورها را حقوق بگیر کنم تا سر هر ماه بدانند هنگام رفتن به خانه چیزی در دستشان وجود دارد و با انگیزه بیشتر تمرین کنند، حالا کادرفنی چقدر حقوق بگیرد یا نگیرد مهم نیست. خوشبختانه مشکل مالی چندانی وجود ندارد.

کسی باخت در انتخابی را قبول نمی‌کند

او درباره اعتراض رضا مرادخانی بوکسور با سابقه تیم ملی به نحوه برگزاری انتخابی‌ها نیز گفت: پیش از برگزاری مسابقات به مرادخانی گفتم که اگر می‌خواهد در این مبارزات شرکت کرده و وارد تیم ملی شود، باید خیلی بهتر از حریف خود مبارزه کند که ۱۰ سال از او بزرگ‌تر است و در شرایط مساوی با او مشت نزند تا انتخاب شود، چرا که سال‌ها است در اردوی تیم ملی حضور دارد و از قهرمانان این رشته بوده و انتظارها را از خود بالا برده است.

سرمربی تیم ملی بوکس ادامه داد: مرادخانی در انتخابی‌ها خوب بود اما در مبارزه آخر هر ۷ داور (۶ داور کنار رینگ و یک داور وسط) به باند آبی رای دادند که رضا اعتراض کرد. با این حال چون او از بوکسورها و قهرمانان با اخلاق ایران است به او گفتم که فیلم مبارزه را به حسین ثوری بدهد تا تصمیم نهایی را رئیس فدراسیون بگیرد، اگر ثوری اعلام کند که رای داوران اشتباه بوده، حق با رضا است و شانس دوباره را برای حضور در ترکیب تیم را دارد. نکته مهم این است که هیچکس باخت در انتخابی‌ها را قبول نمی‌کند و این طبیعی است.

آگاهانه از مربیان به عنوان داور استفاده کردیم

به گزاش ایسنا، مرادخانی در انتقاد خود از انتخابی‌ها اعلام کرد که داوران کنار، از مربیان بوده‌اند و رای اشتباه داده‌اند، که استکی در این مورد توضیح داد: ما برای زیر نظر داشتن عملکرد بوکسورها در انتخابی‌ها از مربیان خود استفاده کردیم که این موضوع کاملا آگاهانه بود. با این حال انتخابی‌ها به اتمام نرسیده و مربیان ما در زمان تمرینات نیز بوکسورها را زیر نظر دارند تا بهترین نفرات را انتخاب کنیم. در انتخابی‌ها مرادخانی و حریفانش مبارزات نزدیکی با یکدیکر داشتند و ملی‌پوشان فاصله زیادی با یکدیگر ندارند، اما با این حال رضا برای مسابقات بعدی در اردوها باقی خواهد ماند.

مدیرفنی تیم‌های ملی بوکس ایران در پایان گفت: از همه کسانی که بوکس را حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم و همچنین به حسین ثوری خسته نباشید می‌گویم که در تلاش است شرایط مناسب را فراهم کند. از امروز اردوی ۱۵ روزه ما برگزار می‌شود و به جز این اردو دو اردوی دیگر را در مسیر آماده سازی جهت حضور در قهرمانی جهان پیش رو خواهیم داشت. امیدوارم عملکرد خوبی را داشته باشیم. زمان اعزام ما به مسابقات جهانی روز ۱۳ شهریور ماه است که تا آن روز تمرینات را با قدرت ادامه خواهیم داد.

منبع خبرگزاری ایسنا

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید