www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۱۵ 1401/12/09

ادامه تنش‌ها در دنیای بوکس با انصراف یازدهمین کشور از حضور در قهرمانی جهان

نروژ جدیدترین کشوری است که رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان را تحریم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور و به نقل از rbc، فدراسیون بوکس نروژ ضمن انتقاد از پذیرش روس‌ها در مسابقات جهانی اعلام کرد در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت. پیش از این، ایالات متحده، لهستان، سوئیس، هلند، بریتانیا، ایرلند، جمهوری چک، سوئد، کانادا و اوکراین نیز چنین تصمیمی را اعلام کرده بودند.

در سایت فدراسیون بوکس نروژ آمده است: هیات‌مدیره فدراسیون بوکس نروژ تصمیم گرفته است در مسابقات قهرمانی جهان و رویدادهایی که بوکسورهای روس یا بلاروس در آن شرکت می‌کنند، شرکت نکند.

فدراسیون بوکس ایالات متحده اولین کشوری بود که از شرکت در مسابقات امتناع کرد و پس از آن کشورهای دیگر نیز چنین موضعی گرفتند و این نشان‌دهنده اختلاف نظر گسترده بین کشورهای حاضر در رقابت‌های بوکس است.

فدراسیون بین‌المللی بوکس در ماه اکتبر به ورزشکاران دو کشور روس‌ و بلاروس‌ اجازه داد تا در مسابقات با پرچم کشورهای خود شرکت کنند. البته باید در نظر داشت که رئیس این سازمان عمر کرملف، روسی است که در اظهار نظری جنجالی پیش از این گفته بود کشورهایی که به تحریم این رقابت‌ها رای دادند بدتر از کفتارها هستند.

مسابقات جهانی زنان بوکس در ماه مارس در هندوستان و بوکس قهرمانی جهان در بخش مردان نیز در ماه مه در ازبکستان برگزار می‌شود.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.