www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۰:۱۷ 1395/11/16

ادامه اختلاف نظر در مورد مالکیت کونگ فو / با این روش نمی توان جهانی شد

رئیس فدراسیون ووشو گفت: در خصوص استفاده از نام «کونگ فو» آنها شیطنت می کنند که بدون اطلاع به دنبال عاریه گرفتن از نام رشته ای دیگر برای رسیدن به مقاصد خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، فدراسیون جهانی ووشو با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان خواستار حذف نام «کونگ فو» از فدراسیونی به همین نام در ایران شده است. در این نامه آمده که «کونگ فو» همان ووشو است.

حیدری رئیس فدراسیون «کونگ فو و هنرهای رزمی» در گفتگو با خبرگزاری مهر مدعی شده بود که این شیطنت ها از داخل فدراسیون ووشو است و وزارت ورزش توضیحات و مستندات ما را قبول کرده و مشکلی نیست.

حیدری در حالی مدعی شده موضوع فوق در جلسه با مسئولان وقت وزارت ورزش و جوانان حل و فصل شده که رئیس فدراسیون ووشو با رد این ادعا، از پابرجا بودن این مشکل و لزوم تغییر نام این فدراسیون خبر داد.

مهدی علی نژاد در خصوص نامه فدراسیون جهانی برای استفاده نکردن از نام «کونگ فو» در فدراسیونی غیر از ووشو در ایران به خبرگزاری مهر گفت: فدراسیون «کونگ فو و هنرهای رزمی» ایران در نامه ای به فدراسیون های ووشو و کونگ فو کشورهای آسیایی برنامه رقابتهای قهرمانی آسیا «توآ» را اعلام کرد. همین نامه از سوی اعضای آسیایی به فدراسیون جهانی ووشو ارسال شد.

وی افزود: ارسال نامه برگزاری مسابقات دلیلی شد تا اسفندماه گذشته نامه ای با امضای رئیس فدراسیون جهانی که نایب رئیس IOC هم هست به رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر وقت ورزش ارسال و خواستار توضیح در رابطه با استفاده از نام «کونگ فو» در فدراسیونی به همین نام شد.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص تعیین تکلیف این موضوع در وزارت ورزش گفت: همان زمان جلساتی با حضور دکتر سجادی. دکتر احمدی و شعبانی بهار برگزار شد و بنده و جناب حیدری توضیحاتی در این مورد ارایه دادیم و بر خلاف آنچه ادعا شده، هیچ نتیجه ای حاصل نشد و به دلیل شرایط حاکم بر ورزش ایران به دلیل نزدیکی به المپیک کار رها شد.

علی نژاد ادامه داد: این پرونده هنوز باز است و فدراسیون جهانی پیگیر مطالبه به حق خود می باشد و ما به عنوان عضو فدراسیون جهانی پیگیر این موضوع هستیم و باید نام این فدراسیون تغییر کند.

وی ادامه داد: این موضوع ریشه تاریخی دارد، سالها قبل ابراهیم میرزایی برای رشته رزمی ابداعی خود از فیلم های بروسلی نام «کونگ فو» را انتخاب کرد. در حالی که در اساسنامه فدراسیون جهانی به صراحت اعلام شده کونگ فو همان ووشو است که سابقه هزار ساله در چین دارد و دوستان به دلیل کمبود اطلاعات بین المللی چنین ادعای را مطرح می کنند.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه گفت: با احترام به همه پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان و داوران «توآ» باید عرض کنم که به عنوان عضو فدراسیون جهانی پیگیر مطالبات فدراسیون جهانی هستیم و نام این فدراسیون باید تغییر کند. «توآ» شرایط جهانی شدن دارد ولی نه با عاریه گرفتن از نام های دیگر و متاسفانه دوستان راه را به اشتباه می روند.

علی نژاد در مورد مسابقات رده های سنی قهرمانی کشور گفت: این رقابتها در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار شد. نمایندگان ۲۸ استان موفق به کسب مدال شدند که این موضوع بیانگر پراکندگی و توسعه خوب ووشو در سطح کشور و در کل در ورزش کشور کم نظیر است. از امروز شنبه مسابقات بانوان قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان در کرج آغاز می شود و در ادامه هم در اصفهان و قم مسابقات مردان و رده های سنی بانوان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: اردوهای آماده سازی تیم های ملی از اوایل سال آینده آغاز می شود. مسابقات کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا در رده های سنی و قهرمانی جهان را پیش رو داریم که با این پتانسیل موجود امیدوارم بتوانیم همچنان برای ورزش کشور افتخار آفرین بوده و دل ملت عزیز ایران را شاد کنیم.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.