www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۱:۲۳ 1394/10/06

اجازه IOC به آسمانی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نام راحله آسمانی را به عنوان یک ورزشکار مستعد پناهنده برای شرکت در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ریو اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز و به نقل از Inside the games، فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد پناهندگان در سراسر جهان می‌توانند در مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو 2016 شرکت […]

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نام راحله آسمانی را به عنوان یک ورزشکار مستعد پناهنده برای شرکت در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ریو اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز و به نقل از Inside the games، فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد پناهندگان در سراسر جهان می‌توانند در مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو 2016 شرکت کنند.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اخیراً هویت 3 ورزشکار مستعد را در میان هزاران پناهنده سراسر جهان مشخص کرده که در بین آنها نام راحله آسمانی از تیم ملی ایران که حالا در بلژیک اقامت دارد، به چشم می‌خورد.

براساس این طرح راحله آسمانی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا که در ژانویه به میزبانی استانبول برگزار می‌شود مشکلی نخواهد داشت و وی می‌تواند با پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات شرکت کند.

این تصمیم از طریق شورایی در فدراسیون جهانی به تصویب رسیده و از طریق ایمیل هم به مسئولان کشورهای مختلف اعلام شده است.

چانگ‌وون چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه‌ای به شورای فدراسیون جهانی گفت: من از همه کشورها و قاره‌ها می‌خواهم در اجرای این طرح با هم متحد شوند. فدراسیون جهانی دوست به ورزشکاران پناهنده اجازه دهد تا در مسابقات کسب سهمیه المپیک زیر پرچم فدراسیون جهانی شرکت کنند.

وی افزود: در صورتی که این ورزشکاران سهمیه بگیرند، می‌توانند در المپیک 2016 زیر پرچم IOC رقابت کنند. کمیته بین‌المللی المپیک هم از این تصمیم فدراسیون جهانی حمایت می‌کند.

به گزارش این سایت، در ماه سپتامبر IOC 2 میلیون دلار را به کمیته‌های ملی المپیکی که از پناهندگان حمایت می‌کنند، اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری فارس

Tel-razmavar1

 

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.