www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۲۲ 1395/03/04

آیا MMA قربانی افشاگری های اخیر خواهد شد؟

پس از ماجراهای اخیر حضور یکی از مسئولین سبکها در یک مسابقه MMA و حواشی آن که باعث ورود برخی از خبرنگاران غیرتخصصی به موضوع و افشاگری هایی(افشاگریهایی که مخلوطی از اطلاعات درست و غلط بود ومشخص نیست تا چه حد صادقانه و تا چه حد صرفا با هدف مچ گیری طرف مقابل بدون توجه […]

پس از ماجراهای اخیر حضور یکی از مسئولین سبکها در یک مسابقه MMA و حواشی آن که باعث ورود برخی از خبرنگاران غیرتخصصی به موضوع و افشاگری هایی(افشاگریهایی که مخلوطی از اطلاعات درست و غلط بود ومشخص نیست تا چه حد صادقانه و تا چه حد صرفا با هدف مچ گیری طرف مقابل بدون توجه به تبعات آن برای جامعه رزمی بوده است) همراه شد، انتشار ویدئویی از یک مسابقه MMA در ارمنستان با حضور یک دختر نوجوان ایرانی موجی از اظهارنظر و واکنشها در فضای مجازی راه در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، مازیار ناظمی بلافاصله در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: “صحنه هاي ناراحت كتك خوردن دختر ايراني در رينگ مبارزه واقعا ناراحت كننده بود. كلي پيگيري كرديم هم از فدراسيون رزمي و هم كاراته، روساي آنها مي گويند هيچ اعزامي براي اين افراد نداشتند، در شوراي برون مرزي هم درخواستي نداشتيم چون هميشه با اين شكل مسابقات به دلايل مختلف مخالفيم. حضور اين بچه ها شخصي و بدون مجوز بوده و حتما هم با مسببان آن برخورد مي كنيم و جلوي فعاليت آن مربي و سبك گرفته خواهد شد”.

فدراسیون کاراته نیز در بیانیه ای اعلام کرد: “این فیلم مربوط به رقابت های رشته MMA(تلفیقی از ورزشهای رزمی) است که در آن ورزشکاران در قفس به رقابت با یکدیگر می پردازند و اساسا این رشته ورزشی ارتباطی با کاراته ندارد. تنها دلیل آنکه هر بیننده ای تصور می کند این ورزشکار از کاراته کاهای ایران بوده، لباس کاراته ای که دختر مبارز نوجوان بر تن کرده است!

به اطلاع می رساند کلیه سفرهای خارجی کاراته کاهای ایرانی به رقابت های آسیایی و جهانی، تنها پس از تایید فدراسیون و اخذ مجوز آن در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد.

در پایان ضمن هشدار به کلیه والدین محترم ، تقاضا داریم این عزیزان برای فعالیت ورزشی فرزندان خود در رشته کاراته به سبک هایی مراجعه کنند که مورد تایید فدراسیون می باشد و در صورت مواجهه با افراد فاقد صلاحیت و دریافت پیشنهاد‌هایی اغوا کننده، مراتب را به  فدراسیون کاراته اعلام کنند”.

فدراسیون ورزشهای رزمی هم در بیانیه ای ضمن رد هرگونه ارتباطي في مابين اعزام اين نوجوان به مسابقات حرفه اي ارمنستان و فدراسيون ورزشهاي رزمي اعلام کرد:” ورزشكار مورد اشاره جزء ورزشكاران رشته هاي تحت پوشش فدراسيوني ديگر و ملبس به لباس رسمي آن فدراسيون ميباشد، لذا ضمن محكوم كردن نفس حضور ورزشكاران نوجوان در مبارزات حرفه اي اعلام ميدارد بدون توجه به اينكه افرادي كه در چنين مسابقاتي حاضر ميشوند متعلق به كدام رشته و يا تحت پوشش كداميك از فدراسيونها ميباشند، ذات عمل اشتباه بوده و دستگاه ورزش كشور با عاملين اينگونه سوء استفاده ها برخورد جدي مينمايد.

لازم به ذكر است تنها اعزام هايي كه با مجوز شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان صورت پذيرد از لحاظ فدراسيونهاي  ورزشي كشور و وزارت ورزش معتبر شمرده خواهد شد و اينكه هر ايراني در هر كجاي دنيا با رضايت شخصي خود در مسابقات مختلف حضور يابد و عده اي با مقاصد تخريبي اين گونه اعمال را به فدراسيونهاي ورزشي كشور منتسب كنند امريست ناشايست و از مصاديق بارز نشر اكاذيب  محسوب شده و قابل پيگرد قانوني ميباشد”.

متاسفانه به نظر می رسد مثل اغلب موارد مشابه، داستان “کی بود کی بود من نبودم” را از طرف مسئولین محترم شاهد هستیم. اگرچه با توجه به  نوع مسابقات قابل حدس است که واقعا حضور در مسابقات فوق بصورت شخصی صورت پذیرفته باشد.

MMA-123

MMA یا همان “هنرهای رزمی ترکیبی” تلفیقی از هنرهای رزمی مختلف است که اصولا بیشتر مسابقاتش بصورت حرفه ای برگزار می شود و به همین خاطر از دید یک ناظر بیرونی خشن تر از رقابتهای رایج رزمی به نظر می رسد. البته این رقابتها نیز تابع قوانین مشخصی برای حفظ سلامت ورزشکاران بوده  و در سرتاسر دنیا ازجمله ایران طرفداران بسیاری دارد. اگرچه برگزاری این رقابتها بصورت رسمی در ایران ممنوع است اما فعالیت در برخی از رشته های رزمی که به نوعی ورزشکاران را برای ورود به چنین رقابتهایی آماده می کنند قانونا انجام می پذیرد. تقریبا وضعیتی شبیه به بوکس که برگزاری رقابتهای حرفه ای آن در ایران ممنوع ولی فعالیت در آن به عنوان یک رشته ورزشی منعی ندارد. امیدواریم واکنش سریع مسئولین به این ماجرا منجر به پاک کردن صورت مساله و ایجاد محدودیت و ممنوعیت های غیرمنطقی برای علاقمندان این شیوه از رقابتهای رزمی نشده و صرفا با فرد یا افراد متخلف برخورد مناسب صورت بپذیرد. آنچه در این ماجرا موجب تاسف است و درواقع تخلفی که روی داده است نفس خود MMA یا چرایی فعالیت ورزشکاران در آن نیست، بلکه حضور یک نوجوان زیر سن قانونی در رقابتهایی است که مشخصا با قوانین حرفه ای برگزار شده است.

Tel-razmavar1

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید