www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۵:۵۵ 1397/07/15

آنچه در UFC 229 گذشت!

نگاهی کوتاه به نتایج مبارزات UFC 229 و اتفاقاتی که در آن رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، رویداد UFC 229 بامداد یکشنبه ۱۵ مهر در T-Mobile Arena لاس وگاس برگزار شد،جایی که بیست هزار و سی و چهار تماشاگر مشتاق از نزدیک شاهد این رویداد بزرگ بودند که سرآمد آن طرفداران ایرلندی و روسی بودند.

در مهمترین مبارزه این مسابقات دو غول دسته سبک وزن برای کسب تاج و تخت مطلق این وزن به مصاف یکدیگر رفتند.کانر مک گرگور قهرمان سابق و حبیب نورماگومدوف قهرمان کنونی سبک وزن!مبارزه ای که حبیب با تکیه بر مهارتهایش در تیک دان بهتر از مک گرگور ظاهر شد و در راند چهارم و در حالی که سه دقیقه و سه ثانیه از زمان راند گذشته بود با neck cranck کانر را تسلیم خود کرد و نخستین دفاع از کمربند قهرمانی خود را جشن گرفت.

در کومِین ایونت این رویداد دو مدعی دسته سبک وزن به تقابل با یکدیگر پرداختند‌،تونی فرگوسن که مدتی پیش قهرمانی موقت این دسته را در اختیار داشت و آنتونی پتیس که قهرمان اسبق این دسته بود!هر دو فایتر مبارزه ای جذاب و دیدنی را رقم زدند و سر و صورت خونین هر دو فایتر گواه نبردی تمام عیار در قفس بود،البته مبارزه در راند دوم و به خواست مربیان پتیس و به دلیل شرایط فایترشان به پایان رسید.پیروزی مهم برای “اِل کوکوی” که می تواند او را به تایتل شات نزدیک کند.

اما در یک مبارزه از دسته نیمه سنگین وزن،دومینیک رِیِس مکزیکی-امریکایی توانست پس از سه راند مبارزه برابر اُوینس سنت پرو با رای متح داوران پیروز شود و رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کند.رکورد حرفه ای او پس از این مبارزه به ۱۰-۰ رسید.

در یک مبارزه از دسته نیمه سنگین وزن دریک لوئیس ماشین ناک اوت امریکایی در مبارزه برابر الکساندر ولکوف روس توانست در راند سوم با ضربات مخوف مشت راستش کار را تمام کند و سومین پیروزی خود در سال ۲۰۱۸ را به دست آورد.

از دسته کاه وزن بانوان نیز میشله واترسون فایتر ۳۲ ساله امریکایی پس از سه راند مبارزه برابر هموطن ۳۴ ساله اش فلیس هریگ با رای متحد داوران پیروز مبارزه شد.

نتایج کامل مبارزات UFC 229 بدین شرح می باشد:

مبارزات مقدماتی شماره یک:

ولترویت: تونی مارتین با ناک اوت (هدکیک و مشت) در راند سوم بر رایان لافلیر پیروز شد.
سبک وزن: نیک لنتز نیز به همین ترتیب در راند دوم گِرِی مینارد را شکست داد.
خروس وزن بانوان: یانا کونیتسکایا با رای متحد داوران لینا لَنسبرگ را مغلوب کرد.

مبارزات مقدماتی شماره دو:

سبک وزن: اسکات هُلتزمَن با ناک اوت (ضربات آرنج) در راند سوم آلان پاتریک را از پیش رو برداشت.
خروس وزن بانوان: اَسپِن لَد با ناک اوت فنی در راند نخست تونیا اوینجر را شکست داد.
ولترویت: ویسنته لوک با ناک اوت (ضربات مشت) در راند نخست بر جالین ترنر چیره شد.
مگس وزن: یوسیر فورمیگا با رای متحد داوران بر سرجیو پتیس غلبه کرد.

مبارزات اصلی:

کاه وزن بانوان: میشله واترسون با رای متحد داوران فلیس هریگ را مغلوب ساخت.
سنگین وزن: دریک لوئیس با ناک اوت (مشت راست) در راند سوم بر الکساندر ولکوف پیروز شد.
نیمه سنگین وزن: دومینیک رِیِس با رای متحد داوران اُوینس سنت پرو را از پیش رو برداشت.
سبک وزن: تونی فرگوسن با ناک اوت فنی (توقف مبارزه توسط مربیان حریف) در راند دوم بر آنتونی پتیس پیروز شد.
مبارزه عنوان قهرمانی سبک وزن: حبیب نورماگومدوف با سابمیشن در راند چهارم کانر مک گرگور را مغلوب ساخت.

در پایان این رویداد جایزه پنجاه هزار دلاری “مبارزه شب” به مبارزه تونی فرگوسن و آنتونی پتیس رسید و جایزه پنجاه هزار دلاری “عملکرد شب” به دریک لوئیس و اسپن لد تعلق یافت.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید