www.khabarrazmavar.ir

رئیس به ملی پوشان روحیه داد

شناسه خبر : ۱۱:۲۵ 1398/07/22

آمادگی بالای تیم ملی قبل از اعزام

تمرینات تیم ملی ووشو برای حضور در پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان درحالی به روزهای پایانی خود رسیده که ملی‌پوشان رفته رفته آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات را کسب می کنند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، تیم ملی ووشو ایران چهارشنبه شب هفته جاری برای حضور در پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان با پروازی مستقیم تهران را به مقصد شانگهای محل برگزاری این دوره از رقابتها ترک می کند. در این شرایط با تصمیم کادر فنی تمرینات تیم ملی به روزی یک جلسه کاهش پیدا کرده تا ملی‌پوشان با کاهش فشار تمرینات، ضمن استراحت برای دوری از تمرینات پرفشار هفته های گذشته سرعت و چابکی را برای اجرای تکنیک های متنوع دستور کار خود قرار دهند.

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی برای حضور در کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی ساعت ۲۱ امشب راهی چین خواهد شد و تمرینات این تیم زیر نظر علی دهقان مربی تیم ملی طی دو روز آینده پیگیری خواهد شد. مربی که خود مدتی عضو تیم ملی بوده و مدال طلای مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۰۶ و مدال طلای بزرگسالان در سال ۲۰۰۹ کانادا را در کارنامه دارد. اوجاقی قبل از ترک تهران برنامه تمرینی تا روز اعزام را با دهقان هماهنگ کرد.

در آخرین تمرین پیش از سفر اوجاقی به چین، ملی پوشان به تنهایی مشغول گرم کردن بدنها شدند. سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چرا ملی پوشان به تنهایی تمرینات ابتدایی را انجام می دهند به خبرگزار مهر گفت: مسابقات قهرمانی جهان با شرایط خاصی  برگزار می شود و با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان در این دوره و شلوغی سالن تمرین و همچنین فاصله زمانی زیاد بین مبارزات ملی پوشان، به آنها آموزش داده ایم که برای حضور در میدان چگونه بدنها را گرم کنند.

بخش دوم تمرین به مبارزه رودررو اختصاص داشت که در ابتدا اوجاقی برنامه این بخش را برای ملی پوشان تشریح کرد و سپس آهنگریان با صبری، خورشیدی با عارفی مقام و سیفی با اوجاقی به تمرین پرداختند. در بخش پایانی هم سانداکاران به تمرین «میت، سامبک» و شگردزنی پرداختند. این تمرین در سه وقت دو دقیقه ای برگزار شد.

در زمان تمرین سانداکاران، اعضای تیم تالو نیز در بخش دیگری از سالن زیر نظر فرشاد عربی مربی خود تمرینات آماده سازی را پیگیری کردند.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو با حضور در سالن تمرین با کادر فنی و ملی پوشان به گفتگو پرداخت. وی با ابراز رضایت از آمادگی ملی پوشان، ابراز امیدواری کرد که تیم ملی ووشو به روند خوب خود در سالهای گذشته، ادامه دهد. نکته مهمی که در سخنان علی نژاد با ملی پوشان بیان شد، روحیه دادن به ووشوکاران برای ارائه مبارزات و اجرای فرم ها برابر با انتظار بود و با سخنان خود به نوعی بار روانی مثبتی به تیم وارد کرد.

ملی پوشان ووشو بعد از نزدیک به ۴۵ دقیقه به تمرینات خود در حالی پایان دادند که آمادگی بالا در آستانه اعزام به مسابقات جهانی نکته بارز آن بود. روحیه مثالزدنی سانداکاران برای کسب مدال طلا و پیروزی در هر مبارزه ای حتی مقابل رقبای چینی مهمترین نکته آن بود.

پانزدهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جهان ۲۷ مهرماه در چین آغاز و چهار روز به طول خواهد انجامید.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید