www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۵۲ 1398/10/23

گام بلند کاراته کاها در مسیر توکیو/ علیپور در یک قدمی کسب سهمیه

رزیتا علیپور با کسب مدال طلای رقابتهای لیگ جهانی شیلی، در یک قدمی کسب سهمیه المپیک قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، فدراسیون جهانی کاراته در فاصله کمتر از ۱۲ ساعت از پایان نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی در شیلی، امتیازات کاراته کاها را در رنکینگ المپیکی منظور کرد که نمایندگان کشورمان با کسب ۵ مدال طلا جایگاه خود را تثبیت کرده و کاراته کای وزن ۶۱- کیلوگرم تیم بانوان خود را به یکقدمی کسب سهمیه رساند.

در رنکینگ جدید المپیکی سارا بهمن یار کاراته‌کای گیلانی با وجود شکست در دیدار رده بندی و نرسیدن به مدال، ۱۹۵ امتیاز به داشته‌های خود افزود و با ۴۵۹۷.۵ امتیاز با یک پله صعود به رتبه چهارم رفت و جایگاه خود را ارتقا بخشید. در همین وزن طراوت خاکسار با ۴۱۴۷.۵ امتیاز همچنان رتبه هفتم را دارد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان رزیتا علیپور با کسب مدال طلا در شیلی و ۴۹۵ امتیاز، جمع امتیازات خود را به عدد ۴۲۹۷.۵ رساند و با دو پله صعود به مکان پنجم رسید. وی برای کسب سهمیه به ۵۴۰ امتیاز دیگر نیاز دارد. البته که باید این جایگاه را برای خود در مسابقات بعدی حفظ کند.

در وزن ۶۱+ کیلوگرم نیز حمیده عباسعلی با کسب طلا و ۴۹۵ امتیاز آن، ۴۸۶۷.۵ امتیازی شد و جایگاه خود را در مکان پنجم تثبیت کرد. وی تنها ۳۸ امتیاز با نفر چهارم فاصله دارد.

در بخش مردان، بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم با ۶۷۱۲.۵ امتیاز رتبه نخست جدول را در اختیار دارد و فاصله خود را «لوئیجی بوسا» ایتالیای نفر دوم این وزن به عدد ۷۴۲ رساند.

در وزن ۷۵+ کیلوگرم سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب با کسب مدال طلا جایگاه خود را به ترتیب با ۸۱۰۷.۵ و ۷۵۱۵ رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.

براساس اعلام فدراسیون جهانی در تاریخ ۱۳ خرداد ۹۹ (۲ ژوئن ۲۰۲۰) با راهیابی پنج نفر نخست هر رده وزنی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به کار خود خاتمه خواهد داد تا در مجموع ۳۲ نفر از طریق سهمیه رنکینگ راهی المپیک ۲۰۲۰ شوند.

کاراته کاهای ایران فردا شیلی را به مقصد فرانسه ترک می‌کنند تا پس از برگزاری یک اردوی یک هفته‌ای در رقابتهای لیگ جهانی پاریس به روی تاتامی بروند.

آخرین اخبار