www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۱:۰۷ 1396/12/13

کینگ کونگ هم بمباران شد!

دئونتِی وایلدر با غلبه بر لوئیس اورتیز همچنان به روند شکست ناپذیری خود ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، مبارزه قهرمانی سنگین وزن بوکس جهان (WBC) بامداد یکشنبه در سالن Barclays Center بروکلین نیویورک برگزار شد جایی که دئونتِی وایلدر قهرمان سنگین وزن با رکورد ۳۹ پیروزی از ۳۹ مبارزه برای هفتمین دفاع از کمربند قهرمانی وارد رینگ می شد و حریفی پر قدرت و بی شکست به نام لوئیس اورتیز بوکسر باتجربه کوبایی مشهور به کینگ کونگ را پیش رو داشت.

اورتیز ۳۸ ساله تا پیش از این نبرد رکورد ۲۸ پیروزی از ۲۸ مبارزه را در اختیار داشت و برای به دست آوردن عنوان قهرمانی وارد قلمرو بمب افکن برنزی شده بود و انگیزه بالایی برای این هدف داشت.بر روی تیشرت قرمز رنگ اورتیز عبارت “من باید تو را بشکنم” حک شده بود که پیغامی مستقیم و محکم برای وایلدر به شمار می رفت.پس از معرفی دو بوکسر توسط آنونسر رینگ سرداور مبارزه دیوید فیلدز قوانین مبارزه را برای دو بوکسر شرح داد و زنگ شروع مبارزه به صدا در آمد.

راند ۱: در راند نخست هر دو بوکسر بیشتر در حال محک زدن یکدیگر بودند و وایلدر در این بین محتاط تر به نظر می رسید و حتی در یک صحنه که قصد نفوذ به گارد اورتیز را داشت با مشت چپ او مواجه شد و عقب نشست و اورتیز با ضربات ترکیبی به او پاسخ داد.راند نخست به سود اورتیز.
راند ۲: در این راند اورتیز پیش آمده بود و وایلدر دنبال روزنه ای برای ضربه زدن به اورتیز بود.در این راند اورتیز در یک صحنه تعادلش را از دست داد که داور آن را لغزش اعلام کرد.اورتیز یک چپ مستقیم پرقدرت نیز به وایلدر زد و نتیجه این راند را هم از آن خود ساخت.
راند ۳: این راند هم همانند راندهای قبل اورتیز کنترل مبارزه را در اختیار داشت و به نظر می رسید وایلدر سعی در میدان دادن به حریف و خسته کردن او دارد اما در اواخر راند شاهد یک ضربه ترکیبی از قهرمان آلابامایی بودیم اما این برای پیروزی در این راند کافی نبود و نتیجه راند به سود اورتیز پایان یافت.
راند ۴: وایلدر همچنان دفاع را در دستور کار قرار داده بود و اورتیز میانه میدان را در اختیار داشت و حملان بیشتری نسبت به وایلدر داشت.در بیست ثانیه پایانی اورتیز در یک صحنه وایلدر را در گوشه رینگ گیر انداخت اما وایلدر خود را از مهلکه به خوبی نجات داد.پایان این راند هم به سود کینگ کونگ.
راند ۵: وایلدر کمی پیش آمده بود و یک راست مستقیم پرقدرت پرتاب کرد که البته با جا به جایی اورتیز خنثی شد.اورتیز با رقص پا پیش آمد و سعی در عقب راندن وایلدر داشت.سی ثانیه پایانی صحنه حملات همه جانبه از جانب دو بوکسر بود و در حالیکه سیزده ثانیه به پایان راند باقی بود وایلدر با یک ضربه مشت راست اورتیز را به زانو درآورد.با شمارش ناک دان اورتیز از جا برخواست تا به مبارزه ادامه دهد ولی زنگ پایان رینگ به صدا درآمد .نتیجه این راند به سود وایلدر.
راند ۶: اورتیز بدون اعتنا به حوادث راند قبلی پیش آمد و وایلدر در لا به لای حملات اورتیز چند ضربه به او زد و سپس تبادل ضربات ترکیبی از جانب هر دو بوکسر که البته ضربات وایلدر کاری تر به نظر می رسید.در لحظات پایانی اورتیز چند ضربه خوب به وایلدر زد.نتیجه این راند هم به سود وایلدر پایان یافت.
راند ۷: در اوایل این راند به دلیل سیاست دفاعی دو بوکسر تماشاگران حاضر در سالن شروع به اعتراض و هو کردن هر دو فایتر کردند.در ادامه اورتیز باز هم پیش آمد و وایلدر را اسیر ضربات خود کرد تا جایی که چیزی تا حداقل ناک دان کردن قهرمان باقی نمانده بود اما زنگ پایان راند ناجی وایلدر شد.نتیجه راند قطعاً به سود کینگ کونگ.
راند ۸: پیش از شروع مبارزه پزشک نگاهی کوتاه به وضعیت چشم وایلدر کرد و اجازه مبارزه صادر شد.اورتیز پیش آمد و حملاتش را آغاز کرد و باز هم وایلدر را به عقب راند و یک اُورهند زیبا نیز روانه وایلدر کرد و نتیجه راند را به سود خود به پایان رسانید.
راند ۹: در این راند همه چیز تقریباً پایاپای پیش می رفت تا اینکه در یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به پایان راند اورتیز به سمت وایلدر هجوم برد و او را به عقب راند و پاسخ قهرمان چیزی جز جب هایش نبود و با این ضربات سعی در دور نگه داشتن اورتیز داشت و در اواخر راند هر دو بوکسر حملات جسته و گریخته ای داشتند که حتی تا پس از به صدا درآمدن زنک پایان راند ادامه یافت.
راند ۱۰: شروع راند با جب های وایلدر همراه شد و به دنبال آن حملات از جانب دو بوکسر و سپس کلینچ و پرتاب اورتیز توسط وایلدر.قهرمان به سمت اورتیز حمله ور شد و بمباران ضربات چپ و راست خود را شروع کرد تا جایی که اورتیز به کف رینگ افتاد. با شمارش ناک دان از جا برخواست تا به مبارزه ادامه دهد اما قهرمان دست بردار نبود و با قدرت بیشنر حملاتش را ادامه داد تا اینکه با یک آپرکات سنگین اورتیز را ناک اوت کرد و بار دیگر از عنوان قهرمانی خود دفاع و البته خود را یک گام دیگر به مبارزه با آنتونی جاشوا نزدیک تر کرد.

بوکس

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید