www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۱۷ 1395/02/01

کسی فکر نمی کرد ایران قهرمان تکواندو آسیا شود/ شاهکار کردیم

سرمربی تیم ملی تکواندوگفت: با وجود آنکه کسی فکر نمی کرد ما بتوانیم با این تیم جوان درمسابقات آسیایی نتیجه بگیریم با همت همه اعضای تیم دست به کار بزرگی زدیم و قهرمان شدیم. سید نعمت خلیفه با بیان مطلب فوق به پایگاه خبری رزم نیوز گفت: روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و با وجود زمان […]

سرمربی تیم ملی تکواندوگفت: با وجود آنکه کسی فکر نمی کرد ما بتوانیم با این تیم جوان درمسابقات آسیایی نتیجه بگیریم با همت همه اعضای تیم دست به کار بزرگی زدیم و قهرمان شدیم.

سید نعمت خلیفه با بیان مطلب فوق به پایگاه خبری رزم نیوز گفت: روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و با وجود زمان کمی برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات در اختیار داشتیم ولی سخت تلاش کردیم و خوشحالم که مزد زحمات خود را گرفتیم.

وی ادامه داد: ایران دوره قبل در مسابقات ۲۰۱۴ ازبکستان قهرمان آسیا شده و بار روانی ناشی از دفاع از عنوان قهرمانی روی این تیم سنگینی می کرد. همین موضوع کار من و پیام خانلرخانی را در راه آماده سازی دو چندان سخت کرده بود ولی ما به توانایی این نفرات اعتقاد داشتیم و نتیجه اعتماد به جوانان را نیز گرفتیم.

سرمربی تیم ملی افزود: تیم جوانی را در اختیار داشتیم که با میانگین سنی ۱۸ راهی مسابقات شد ، برخی از این نفرات اولین بار حضور در چنین میدان بزرگی را تجربه می کردند ولی به خوبی توانستند بر جو مسابقات غلبه کرده و رقابتهای سطح بالایی را به نمایش بگذارند.

خلیفه با اشاره به اینکه حضور ۵ تکواندوکار در فینال یک رکورد محسوب می شود اظهار داشت:تک تک اعضای تیم ما در این موفقیت بزرگ سهیم بودند. از پوریاعرفانیان گرفته تا سایر اعضای تیم که با کسب مدال باعث شدند تا با دفاع از عنوان قهرمانی افتخار تاریخی و به یادمادنی را برای تکواندو ایران ثبت کنیم.

وی افزود: کمتر کسی در داخل ایران پیش بینی می کرد این تیم حتی نتیجه بگیرید ، رفتن رو سکوی قهرمانی که محال بود ولی با امید خدا و توجه ویژه به جوانان با آتیه ثابت کردیم که رسیدن به قهرمانی با این که ستاره ای در اختیار ندارد شدنی است. این قهرمانی را به خانواده بزرگ و پرافتخار تکواندو ایران تقدیم می کنم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص انتخاب به عنوان بهترین مربی آسیا هم گفت: این عنوان متعلق به همه مربیان شایسته ایرانی است. من به همراه پیام خانلرخانی تیم ملی را برای کسب این عنوان با ارزش آماده کردیم و هر دو با هم به این مهم دست يافتیم.

تیم ملی تکواندو ایران با کسب سه مدال طلا و دو نقره عنوان قهرمانی بیست و دومین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.