www.khabarrazmavar.ir

رقابتهای گزینشی المپیک - اردن

شناسه خبر : ۱۶:۰۵ 1398/12/21

پرونده بوکس ایران با دو سهمیه بسته شد/«شه بخش» و «موسوی» در توکیو

تیم ملی بوکس موفق شد در رقابتهای کسب سهمیه المپیک به میزبانی اردن به دو سهمیه المپیک دست پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، تیم ملی بوکس ایران که با ترکیب ۸ بوکسور در رقابتهای گزینشی المپیک به میزبانی اردن شرکت کرده بود موفق شد با کسب دو سهمیه المپیک به کار خود پایان دهد.

دانیال شه بخش در وزن ۵۷ کیلوگرم و شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم دو نماینده ایران بودند که در روز پایانی مسابقات کاروان ایران موفق شدند دو سهمیه المپیک ارزشمند کسب کنند.

این در حالی بود که امید احمدی صفا در وزن ۵۲ کیلوگرم نیز با وجود پیروزی در دو راند متوالی از سوی داوران بازنده اعلام شد و سهمیه المپیک را از دست داد.

نخستین المپیکی: دانیال شه بخش -۵۷ کیلوگرم
دانیال شه بخش در دیدار نخست با گرفتن یک ناک دان از حریف چین تایپه ای خود به مرحله بعد راه پیدا کرد. چانگ جامی از پاپوئا گینه نو و قاره اقیانوسیه دومین بوکسوری بود که مغلوب بوکسور جوان کشورمان شد. شه بخش در سومین مبارزه خود مقابل تیمرزانوف حریف قزاق شکست خورد و راهی مرحله شانس مجدد شد. او در مرحله پایانی در مبارزه با نماینده هنگ کنگ مقتدرانه به پیروزی رسید و نخستین سهمیه المپیک را کسب کرد.

دومین المپیکی؛ شاهین موسوی -۷۵ کیلوگرم
موسوی مصداق بارز تسلیم ناپذیری است. وی پس از یک دور استراحت به مصاف موریواکی از ژاپن رفت و به برتری رسید. وی در کمال ناباوری مبارزه بعدی مقابل توهتا از چین را واگذار کرد و در حالی که به ناگاه قوانین رقابتها در این وزن تغییر کرد به مصاف حریف ازبک رفت.

نقطه اوج عملکرد شاهین در طول زندگی ورزشی اش همین دیدار و پیروزی برابر یکی از مهدهای قدرت آسیا و جهان بود. موسوی پس از آن در بازی شانس مجدد به مصاف بوکسور سرسخت مغولستانی رفت و موفق شد دومین سهمیه المپیک را از آن خود کند.

پایان کار تیم ملی بوکس با کسب دو سهمیه المپیک
مسابقات بوکس گزینشی المپیک در قاره آسیا از روز سه‌شنبه در شهر امان پایتخت اردن آغاز شده بود. در این رقابت‌ها، ۱۵۱ بوکسور از ۳۵ کشور از آسیا و اقیانوسیه در بخش مردان حضور پیدا کرده‌اند.

امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، سیدشاهین موسوی، احسان روزبهانی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور، بوکسورهای ایران در این مسابقات بودند که با کسب دو سهمیه المپیک به کار خود پایان دادند.

هدایت ملی پوشان ایران بر عهده علیرضا استکی، همایون امیری و غلامرضا کریمی بود.

آخرین اخبار