www.khabarrazmavar.ir

سومین انتخاب خارجی درخشان در تمرینات حاضر شد

شناسه خبر : ۱۰:۰۶ 1396/08/23

نلیا ازبکستانی فرشته نجات جودو بانوان ایران می شود؟

سومین انتخاب خارجی محمد درخشان روز گذشته از ازبکستان وارد ایران شد و قرار است بعد از یک هفته تمرین با تیم ملی جودو بانوان در صورت توافق طرفین برای مدت یک سال در ایران اندگار شود.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، محمد درخشان بعد از گذشت بیش از یک سال در راس فدراسیون جودو و در حالی که ناکامی های تیم مردان بزرگسال، نوجوانان و جوانان جودو ایران آوازه خاص و عام شده و تیم ملی به تک مدال ها دل بسته است، تصمیم گرفت که در تیم ملی بانوان جودو یک خانه تکانی اساسی انجام دهد تا شاید آنها بتوانند نتیجه بگیرند و جرقه امیدی در جودو کشور زده شود.

طبق تصمیم فدراسیون نشنان “نلیا” مربی ازبکستانی روز گذشته وارد ایران شد تا به مدت یک هفته در اردوی تیم ملی بانوان جودو حضور یابد و در صورت توافق طرفین، قراردادی یک ساله عقد کند.

برهمین اساس، تمرینات تیم ملی جودو بانوان از امروز زیر نظر مربی جدید ازبکستانی آغاز می شود هر چند هنوز سایت رسمی فدراسیون جودو به سوابق کاری این مربی اشاره ای نکرده است اما شنیده می شود وی سابقه سرمربیگری در تیم ملی ازبکستان را دارد که در ظاهر سابقه کاری دل خوش کننده ای است.

نکته جالب توجه اینجاست که با یک نگاه کوچک به عملکرد تیم ملی ازبکستان می توان به راحتی دریافت که تنها یک جودوکار تیم زنان این تیم در رنکینگ فدراسیون جهانی در بین ۳۰ جودوکار برتر دیده می شود.

در رقابت های قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۶ ازبکستان و ۲۰۱۷ هنگ کنگ تیم ملی بانوان ازبکستان تنها یک مدال برنز کسب کرده که “مانتی زوا” دارنده این مدال تنها جودوکار رنکینگ دار ازبکستان است و این کارنامه آن چنان هم درخشان نیست که بتواند بانوان ایران را از رکود نجات دهد!

مشخص نیست درخشان در کارنامه “نلیای ازبکستانی” چه نمره بالایی مشاهده کرده که تصمیم گرفته است از او برای سروسامان دادن به اوضاع وخیم تیم ملی بانوان جودو ایران استفاده کند؟

انتظار می رفت فدراسیون نشینان اکنون که به فکر آوردن مربی خارجی افتاده اند، بررسی دقیق تری روی عملکرد وی هم انجام می دادند، صرف اینکه یک مربی خارجی کم هزینه به ایران بیاید تا دلارهای کمتری از کشور خارج شود، کافی نیست و پروژه ای شکست خورده که قبلا بارها امتحان شده است.

لازم به ذکر است، محمد درخشان بعد از روی کار آمدن و بیرون کردن دو مربی ناکارآمد کره ای فدراسیون قبلی از تیم ملی جودو مردان ” آذرشیخ علی اف” آذربایجانی و “بالیان کارن” اوکراینی را هم به ایران آورده بود، باید به انتظار نشست تا مشخص شود بعد از پایان یک هفته نلیا ازبکستانی به کشورش بازمی گردد یا در تیم ملی بانوان جودو ایران ماندگار می شود؟

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید