www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۰:۱۶ 1394/01/16

علی‌نژاد: اگر پاسپورت بدهند مربی چینی بانوان اردیبهشت به ایران می آید

رئیس فدراسیون ووشو در مورد حضور مربی چینی ساندای بانوان در ایران گفت: اگر چینی ها پاسپورت بدهند این مربی اردیبهشت به ایران می آید. به گزارش “رزم نیوز” ، مهدی علی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: کارنامه ” ژانگ یوجیه ” به ایران ارسال شد و ما مکاتبات لازم برای […]

رئیس فدراسیون ووشو در مورد حضور مربی چینی ساندای بانوان در ایران گفت: اگر چینی ها پاسپورت بدهند این مربی اردیبهشت به ایران می آید.

به گزارش “رزم نیوز” ، مهدی علی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: کارنامه ” ژانگ یوجیه ” به ایران ارسال شد و ما مکاتبات لازم برای جذب و حضور وی در ایران را انجام داده ایم و اگر چینی ها پاسپورت او را تا اواخر فروردین بدهند، دو هفته بعد از آن او به ایران می آید.

وی افزود: چینی ها قول داده اند که پاسپورت او را تا آن زمان بدهند چرا که گرفتن پاسپورت در این کشور مدت زمان زیادی می برد. به هر حال اگر چینی ها به قول خود وفا کنند فکر می کنم حداکثر تا اواسط اردیبهشت به ایران می آید.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد به خدمت گرفتن مربی تالوی بانوان هم گفت: در این بخش هنوز عملا مربی را معرفی نکرده اند و منتظر هستیم.

وی در مورد کادر فنی تیم های ملی جوانان هم گفت: در تلاش هستیم تا اواخر خرداد کادر فنی تیم های جوانان در هر دو بخش مردان و زنان را نهایی و معرفی کنیم. تیم های جوانان ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در اواسط مرداد آماده می کنند.

علی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا در بخش جوانان هم به دنبال جذب مربی چینی هستند گفت: در حال رایزنی هستیم تا اگر بشود یک مربی را که مدرس فدراسیون جهاین ووشو است به خدمت بگیریم. این مربی سطح فنی خیلی بالایی دارد و مدرس دانشگاه و دوره های مربیگری است.

وی افزود: اگر بتوانیم او را اواخر خرداد یا اوایل تیر به ایران بیاوریم می تواند اردوهای پایانی تیم ملی جوانان را زیر نظر داشته باشد. نکته مهم در مورد حضور او این است که پاسپورت دارد و در این زمینه مشکل چندانی نداریم. البته حضور این مربی تالوی چین در ایران کمی آسانتر از بقیه است و سعی می کنیم خیلی زود در مورد او به جمع بندی برسیم.

بعد از رفتن “پانگ یان” سرمربی چینی ساندای بانوان ایران که شش سال موفقیت آمیز را در تیم‌های ایران سپری کرد، مسئولان فدراسیون ووشو دست به کار شدند تا یک مربی سرشناس را برای بانوان جذب کنند.

فدراسیون ووشو با انجمن ووشو و فدراسیون ووشوی چین وارد مذاکره شد و رزومه‌هایی گرفت و در نهایت “یوجی یه” قهرمان جهان در سال 2005 و قهرمان جام جهانی در سال 2006 را برگزید و کارنامه او را برای گرفتن موافقت‌های نهایی به کمیسیون تایید صلاحیت مربیان خارجی در وزارت ورزش و جوانان ارسال کرد. مسئولان این کمیته‌ هم موافقت خود را برای جذب این مربی اعلام کردند و کارهای اداری برای حضور وی در ایران در حال انجام شدن است.

“یوجی یه” از سال 2009 در استان “خنان” که یکی از شش استان سرشناس ووشوی چین است مربیگری می‌کند و عملکرد موفقی نیز داشته است.

در صورت حضور این مربی در ایران، او سرشناس‌ترین مربی ووشوی جهان است که به ایران می‌آید.

آخرین اخبار