www.khabarrazmavar.ir

رنکینگ المپیکی تکواندوکاران؛

شناسه خبر : ۱۰:۱۶ 1398/03/11

صعود چشمگیر مومن زاده و احمدی/ سقوط حسینی و عاشورزاده

جدیدترین رده بندی رنکینگ تکواندوکاران اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی حکایت از صعود چشمگیر نایب قهرمان جهان در وزن دوم المپیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، بعد از گذشت دو هفته از پایان رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان، سایت رسمی فدراسیون جهانی اقدام به انتشار تازه‌ترین رده بندی بهترین‌های جهان در رنکینگ المپیکی نمود که مهمترین نکته آن صعود ۱۵ پله‌ای سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم بود. احمدی مدال نقره رقابتهای جهانی را در منچستر کسب کرد.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با کسب مدال برنز رقابت‌های جهانی و ۳۳۳/۱۱ امتیاز همچنان در رده چهارم قرار دارد. فرزان عاشورزاده دیگر تکواندوکار کشورمان در این وزن که حضور در رقابتهای جهانی را از دست داد با هشت پله سقوط و ۱۹۱/۹۶ امتیاز در رده نوزدهم قرار گرفت. در این وزن «تائه هون کیم» کره‌ای با وجود غیبت در منچستر بازهم رتبه نخست را در اختیار دارد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی بعد از نرسیدن به رقابتهای جهان دو پله سقوط کرد و با ۲۲۲/۲۴ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت. امیرمحمد بخشی نیز با کسب ۱۴۶/۴۲ امتیازو هفت پله صعود در رده بیست و سوم جای گرفت.

در وزن ۸۰- کیلوگرم که فدراسیون برنامه‌ای برای اعزام آنها به مسابقات گرندپری ندارد، محمدعلی خسروی با ۱۴۹/۳۲ امتیاز در رده بیست و پنجم قرار دارد و علی اشکوریان نیز با ۱۴۵ امتیاز رده بیست و هفتم را به خود اختصاص داده است.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم با ۲۶۴/۸۵ امتیاز در رده هشتم قرار دارد. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن با ۱۶۵/۰۷ امتیاز رده بیست و یکم را به خود اختصاص داده است. اما مهدی خدابخشی نیز که وزن خود را در سال جدید تغییر داده است با ۸۳/۱۰ در رده چهل و شش قرار گرفته است.

در گروه زنان ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم با ۱۲۹/۱۴ امتیاز و سه پله صعود در رده سی و یک ایستاد و مهلا مومن‌زاده دیگر نماینده این وزن نیز که در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال نقره شد با ۱۹۵ پله صعود و ۸۴ امتیاز در رده پنجاه و نهم قرار گرفت.

پریسا جوادی در وزن ۵۷- کیلوگرم ۲۷ پله بالا آمد و با کسب ۷۵/۲۷ امتیاز در رده پنجاه و پنج ایستاد. در وزن ۶۷- کیلوگرم یلدا ولی‌نژاد با یک پله صعود و ۹۰/‏۱۴۵ امتیاز رده بیست و دوم، کیمیا علیزاده دیگر نماینده این وزن با ۷۷/۳۲ امتیاز و سه پله سقوط جایگاه پنجاه و یکم را در اختیار دارد و ملیکا میرحسینی نیز با ۵۱/۸۵ امتیاز در جایگاه شصت و ششم قرار دارد.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل که به مسابقات جهانی اعزام نشد، با هشت پله سقوط و ۹۱/۵۲ امتیاز رده چهل و یکم را به خود اختصاص داده، اکرم خدابنده دیگر نماینده این وزن نیز با ۶۷/۳۰ امتیاز در رده پنجاه و شش قرار دارد و کیمیا همتی نیز با ۶۰ امتیاز در رده پنجاه و نهم جای گرفته است.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.