www.khabarrazmavar.ir

تازه ترین رنکنیگ فدراسیون جهانی جودو اعلام شد

شناسه خبر : ۱۶:۰۰ 1397/09/27

سقوط سه پله ای ملایی در رنکینگ المپیک +عکس

سعید ملایی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی جودو با سه پله سقوط صدرنشینی خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور، آخرین تورنمنت بین المللی سال ۲۰۱۸ تحت عنوان مسترز در حالی روز (جمعه) به میزبانی چین و با حضور ۲۳۶ جودوکار از ۵۳ کشور در گوانگجو آغاز شده بود که تیم ملی جودو ایران تنها با دو نماینده در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود و در پایان این مسابقات هر دو جودوکار کشورمان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. سعید ملایی و محمد محمدی بریمانلو تنها جودوکاران تیم ملی کشورمان بودند که در این رقابت‌ها به روی تاتامی رفتند و هر دو جودوکار در نخستین مبارزه خود مقابل حریفان خود شکست خورده و پرونده سال ۲۰۱۸ را با شکست بستند.

در پایان رقابت‌های جودو در سال ۲۰۱۸، فدراسیون جهانی جدیدترین رنکینگ جهانی و المپیکی را اعلام کرد. سعید ملایی مرد طلایی مسابقات جهانی و نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان با توجه به سه رویداد اخیری که موفق به کسب نتیجه نشده است و از جایگاه خود در رنکینگ سقوط کرد.

ملایی در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی جودو با کسب ۶۳۹۴ امتیاز همچنان صدرنشین است، اما در رنکینگ المپیک با سه پله سقوط صدرنشینی خود را از دست داد و با کسب ۱۲۸۳ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفته است.  در رنکینگ المپیک وزن ۸۱- کیلوگرم، «تاکاشی ساساکی» از کشور ژاپن با ۱۷۵۰ امتیاز در صدر جدول است و «فرانک دی‌ویت» از هلند و «ماتیاس کاسه» از بلژیک به ترتیب با کسب ۱۳۷۶ امتیاز و ۱۳۶۱ امتیاز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

در وزن ۷۳- کیلوگرم نیز، محمد محمدی بریمانلو که در آخرین رویداد به همراه سعید ملایی راهی چین شده بودند و در آخرین تورنمنت بین المللی جودو در سال ۲۰۱۸ نیز موفق به کسب مدال نشد و با کسب ۳۴۰۱ امتیاز و بدون تغییر همچنان در جایگاه یازدهم رنکینگ فدراسیون جهانی و با کسب ۶۰۸ امتیاز در جایگاه چهاردهم رنکینگ المپیک این وزن قرار دارد. جواد محجوب، نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان که مدتی است با آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می‌کند و به دلیل پارگی رباط صلیبی احتمالا تا چند ماه آینده نیز قادر به حضور در مسابقات نخواهد بود، در رنکینگ فدراسیون جهانی بدون تغییر و با کسب ۲۲۶۶ امتیاز در جایگاه نوزدهم قرار دارد و در رنکینگ المپیک نیز با کسب ۱۹۲ امتیاز در رتبه سی و دوم قرار دارد.

آخرین اخبار