www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۰۷ 1395/02/01

رجبی و علیاری به دیدار نهایی صعود کردند/ ایران در آستانه قهرمانی

تکواندوکاران وزنهای چهارم و ششم تیم ملی کشورمان با صعود به دیدار نهایی ، ایران را در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار دادند. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، در ادامه رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا که در فیلیپین جریان دارد تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی صعود کرد. […]

تکواندوکاران وزنهای چهارم و ششم تیم ملی کشورمان با صعود به دیدار نهایی ، ایران را در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، در ادامه رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا که در فیلیپین جریان دارد تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی صعود کرد.

سعید رجبی دور نخست «اكبر اتاخانوف» از قرقیزستان را ۹ بر یک شکست داد و در ادامه برابر “ماکسیم رافالوویچ” ازبکستانی ۷بر ۳ صاحب پیروزس شد و در مرحله نیمه نهایی هم «فرهاد نگماتوف» از تاجیکستان را از پیش رو برداشت و راهی بازی نهایی شد.

وی برای کسب مدال طلا باید با «لیو وی تینگ» از چینتایپه پیکار کند. این تکواندوکار روز یکشنبه در مسابقات کسب انتخابی المپیک موفق به کسب سهمیه حضور در ریو شد.

علیرضا علیاری دومین فینالیست تیم مردان کشورمان بود. وی در وزن ۶۸- كيلوگرم در اولین دیدار ۱۷بر۳ «بنجامين سمبرانو» از فيليپين را شکست داد و با برتری ۸بر یک مقابل «زولفاديل» از سنگاپور  و ۱۵ بر ۸ مقابل  «يو جين هوانگ» از چين تايپهنیمه نهایی صعود کرد. وی برای رسیدن به دیدار نهایی مقابل «تاوین» تکواندوکاری هندی ۱۵بر۸ صاحب برتری شد و به دیدارنهایی صعود کرد. نماینده کره جنوبی حریف علیاری در دیدار پایانی است.

مسها جدی تکواندوکار وزن وزن ۵۷- كيلوگرم زنان در یک پیکار دیدنی و جذاب ۷بر۶ مقابل «مايو هامادا» تكواندوكار سرشناس ژاپنی ها صاحب پیروزی شد.این چشم بادامی سهمیه المپيك ريو ۲۰۱۶، مدال طلاي جهان ۲۰۱۵ و مدال نقره بازيهاي آسيايي اينچئون را در كارنامه داشت.

این تکواندوکار کشورمان در دومین دیدار خود «جياني چونارا» از نپال را ۶بر۳ از پیش رو برداشت راهي مرحله نيمه‌نهايي شد و مدال برنز خود را قطعي كرد.در وزن ۶۲- كيلوگرم  و ۶۷- کیلوگرم به ترتیب حنانه همتي و هانیه اخلاقی با شکست برابر حریفانی از کره جنوبی و ویتنام از دور رقابتها کنار رفتند.

جنگ قهرمانی چون دوره های گذشته میان تیم های ایران و کره جنوبی است. کره جنوبی تا شب گذشته دو مدال طلا کسب کرده بود و تیم ملی کشورمان با دو طلا و یک نقره در جدول رده بندی در صدر قرار داشت.

آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی دو مدال طلا و ابولفضل یعقوبی یک مدال نقره برای کشورمان تا کنون کسب کرده اند. در صورتی که رجبی و علیاری موفق به کسب مدال طلا شوند تیم کشورمان می تواند برای چهارمین بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند.

تیم ملی تکواندو ایران در سالهای ۲۰۰۸ ، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ سه بار سکوی نخست آسیا را کسب کرده است.

به نقل از خبرگزاری مهر Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.