www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۰۹:۳۸ 1397/11/08

دومین قهرمانی مردان کاراته با طعم شکست امتحان پس داده ها!

در پایان رقابت‌های هفته ششم از دور برگشت لیگ برتر تکواندو مردان تیم شهرداری ورامین موفق شد در فاصله یک هفته باقی مانده به پایان لیگ پنجمین عنوان قهرمانی خود در جام خلیج فارس را مسجل نماید.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور؛ مرحله اول از رقابت های لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۱۹ در حالی به کار خود پایان داد که تیم کاراته مردان ایران در بخش کومیته با کسب یک مدال طلا، دو گردن آویز نقره و ۲ برنز موفق شد برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی این مرحله از مسابقات را به دست آورد و تیم های ژاپن و فرانسه با  یک طلا و یک برنز در جایگاه دوم قرار گرفتند و تیم‌های بلاروس و گرجستان با یک مدال طلا در رده سوم جای گرفتند.

کاراته کا های ایران در حالی در این دوره از رقابت های لیگ جهانی کاراته وان شرکت کردند که قبل از آن در یک کمپ تمرینی ۵ روزه در رم را نیز پشت سر گذاشته بودند، غیبت امیر مهدی زاده در وزن ۶۰- کیلوگرم یکی از اتفاقات پیش بینی نشده این دوره بود، او اعلام کرد از این به بعد قصد دارد وزن خود را تغییر بدهد.

در غیاب مهدی زاده، مجید حسن‌نیا در وزن ۶۰- کیلوگرم عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به خوبی جای خالی او را پر کرد. حسن نیا که به دلیل آسیب دیدگی مدت زیادی را از تیم ملی دور بود در وزن جدیدش تنها مدال طلای کاراته ایران را به نام خود ثبت کرد، او تا قبل از حضور در دیدار نهایی موفق شد سه ورزشکار عنوان‌دار جهان را شکست دهد و در فینال هم مقابل قهرمان مسابقات جهانی مادرید از ایتالیا قرار گرفت و او را مغلوب توانمندی خود کرد و بار سنگینی را برای قهرمانی ایران به دوش کشید.

همچنین امیر قراری‌زاده و صالح اباذری صاحب مدال نقره شدند، سجاد گنج‌زاده و علی اصغر آسیابری هم به مدال برنز قناعت کردند.

یکی از شوکه کننده ترین اتفاق لیگ جهانی کاراته وان شکست بهمن عسگری کاراته‌کای شایسته‌ ایران بود. او که بعد از کسب عنوان قهرمانی در جهان و آسیا در سال گذشته،  انتظارات را بالا برده بود، در پاریس با یک شکست مقابل حریفی از کشور هلند غافلگیر شد و این هلندی هم به فینال نرسید تا دست عسگری از مدال خالی بماند.

ذبیح الله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کاراته  مردان که دور قبل به مدال طلا رسیده بود، در این مرحله از رقابت ها از گرفتن مدال ناکام ماند.  اوج کار پورشیب را می توان مقابل رقیب همیشگی‌اش آراگای ژاپنی دانست که موفق شد او را مغلوب کند. اما پورشیب نتوانست به فینال برسد و در ثانیه‌های پایانی دیدار رده‌بندی مقابل حریفش غافلگیر شد و از رسیدن به مدال بازماند.

البته حمیده عباسعلی کاپیتان تیم بانوان هم دیگر کاپیتان ناکام این دوره از رقابت ها بود، او که مدتی است همراه تیم ملی تمرین می کند در پاریس در مرحله نیمه نهایی شکست را پذیرفت و برای کسب مدال برنز هم نتوانست کاری از پیش ببرد و حذف شد.

طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم در دومین دیدار خود مقابل نماینده قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و در نهایت با شکست رقیبش مقابل ژاپن، فرصت مبارزه در جدول شانس مجدد هم پیدا نکرد. رزیتا علیپور کاراته کای نام آشنای وزن ۶۱- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی برابر حریف مصری اش باخت و به دیدار رده بندی رفت اما در این مرحله موفق نبود و نتوانست به مدال برنز برسد.

سجاد گنج‌زاده هم که در دور قبل با کسب مدال طلا سهم بزرگی در قهرمانی ایران داشت در این دوره مقابل حریف باسابقه و عنوان‌دار گرجستانی خود مغلوب شد و از رسیدن به فینال بازماند . او در جدول شانس مجدد با ارائه مبارزات قابل قبول به مدال برنز قناعت کرد.

در میان عملکرد نه چندان قابل قبول امتحان پس داده ها، قراری‌زاده جوان ، در اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان درخشید و توانست عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. قراری‌زاده متاسفانه به خاطر قوانین داوری کاراته،  بعد از دریافت ضربه سنگین صورت در دیدار نیمه نهایی کارت پزشکی‌اش باطل شد و به همین علت دیگر نتوانست در مسابقات نهایی حضور پیدا کند و به همین علت طلا از چنگ این جوان آینده دار کاراته ایران درآمد.

هر چند علی‌اصغر آسیابری هم مستحق دریافت مدال طلا بود اما مدال برنز او  را می توان محصول اشتباهات داوری قلمداد کرد. او که در کمپ تمرینی رم غایب بود دیرتر از سایر اعضای تیم به پاریس رفت و مسابقات خوبی را هم به نمایش گذاشت.

آسیابری در دیدار نیمه نهایی برای دومین بار مقابل رافائل آقایف قرار گرفت ، این حریف سرشناس بیشتر به دنبال این بود که مسابقه را به بهانه آسیب‌دیدگی متوقف کند و با وجودی که می توانست اخطار کم‌کاری دریافت کند، این اتفاق نیفتاد. البته داوران این مسابقه توسط اسکالانته، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی توبیخ شدند. نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ایران در دیدار کسب مدال برنز به خوبی مبارزه کرد تا یکی از مدال های کشورمان را به نام خود ثبت کند.

کاتای تیمی بانوان ایران با ترکیب الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده موفق عمل کرد و به مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان فرانسه رسید.

در مجموع، تیم ژاپن با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۶ برنز  قهرمان شدند. فرانسوی ها با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به نایب قهرمانی رسیدند و کاراته کشورمان نیز با کسب یک مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز در مجموع عنوان سومی را در نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان کسب کرد.

این مرحله از مسابقات ۷۷۶ کاراته‌کا از ۸۲ کشور جهان به مدت سه روز در پاریس برگزار شد.

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.