www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۲:۵۱ 1401/09/02

برخورد شدید WT با ساعی/ تعلیق یک ساله رئیس فدراسیون تکواندو ایران؟

شنیده می‎‌شود هادی ساعی به دلیل درگیری لفظی با مسئول کمیته مسابقات جهانی تکواندو مکزیک با تعلیق یک ساله از حضور در مسابقات از سوی فدراسیون جهانی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از 23 لغایت 30 آبان ماه در “گوادالاخارا” مکزیک برگزار شد و در پایان تیم ملی مکزیک با کسب سه مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز به مقام قهرمانی مسابقات دست یافت.

تیم ملی تکواندو کشورمان نیز با 8 نماینده در بخش مردان و 6 نماینده در بخش بانوان در این رقابت‌ها حضور داشت و با کسب 3 مدال برنز در جایگاه هجدهم به کار خود پایان داد.

فارغ از نتیجه ضعیف تیم ملی کشورمان در مسابقات، شنیده می‌شود هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در حاشیه برگزاری مسابقات و در اعتراض به عملکرد داوران با شعبان مسئول مصری کمیته مسابقات درگیری لفظی شدید داشته است.

اتفاقی که با واکنش تند فدراسیون جهانی تکواندو همراه شد و سریعاً با برگزاری جلسه کمیته انضباطی، رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان را به مدت یک سال از حضور در تمامی رویدادها و مسابقات تعلیق می‌کند. جریمه‌ای که باعث شده است تا ساعی در ادامه مسابقات از حضور در سالن بازمانده و زودتر از ملی‌پوشان به کشورمان بازگردد.

البته شنیده می‌شود فدراسیون جهانی تکواندو علاوه بر هادی ساعی، مربی تیم ملی آمریکا را نیز به دلیل رفتار اعتراضی مشابه 6 ماه از حضور در مسابقات تعلیق کرده است تا نشان دهد به هیچ عنوان در مقابل اعتراضات کوتاه نخواهد آمد.

باید دید در صورت قطعی بودن تعلیق یک ساله هادی ساعی از حضور و همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات آینده، تکواندو ایران با مشکل مواجه خواهد شد یا خیر؟

این در حالی است که ساعی در گفت‌وگو با یکی از سایت‌ها مدعی شده که تعلیق وی به عنوان سرپرست تیم بوده است!

آخرین اخبار